مردم نگران مصرف گوشت های وارداتی نباشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینكه نگاه ما این است كه گوشت گرم وارداتی به قیمت مناسب سر سفره مردم برود، گفت: مردم هیچ نگرانی برای مصرف گوشت های وارداتی نداشته نباشند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینکه نگاه ما این است که گوشت گرم وارداتی به قیمت مناسب سر سفره مردم برود، گفت: مردم هیچ نگرانی برای مصرف گوشت های وارداتی نداشته نباشند.

محمد امامی امین شنبه شب در سومین نشست مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار در سال ٩٦، افزود: خوشبختانه تمام گوشت هایی که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام وارد می شود، مورد تایید دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه مردم تهران از نرخ گوشت گلایه دارند، گفت: دولت و اصناف موافق گرانفروشی نیستند و سازمان پشتیبانی از امور دام هم می گوید که زیادی عرضه گوشت وجود دارد اما تقاضا برای گوشت گرم وارداتی کم است.

وی تصریح کرد: کسانی هستند که نفع شان در این است که گوشت گران به دست مردم برسد که البته بخش عمده این مشکل از سوی کسانی است که به صورت دلال و واسطه در توزیع گوشت ورود پیدا کردند و مانع کار می شوند همچنین تولیدکننده ها هم برای کاهش قیمت گوشت دام مقاومت می کنند.

امامی امین با اشاره به عید قربان که در پیش رو قرار دارد، گفت: اکنون در بازار گوشت، تقاضا زیاد نیست و عرضه زیاد است و زمان خوبی برای مدیریت بازار است تا قیمت ها واحد شود بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام باید اقدام عملی انجام دهد و منشا توزیع گوشت گرم وارداتی از یک مکان مشخص را تعیین کند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: متولی توزیع گوشت دام سبک، شرکت پشتیبانی امور دام در جهاد کشاورزی است و ما تقاضا داریم این مشکل ریشه یابی شود.

وی ادامه داد: معاون استاندار تهران اظهار کرد: قرار است گوشت هایی از کشور رومانی و نیوزیلند که کیفیتی شبیه به گوشت های داخلی دارد، به زودی جایگزین گوشت های وارداتی آسیای میانه شود.

امامی امین با اشاره به خلاهای قانونی در زمینه نظارت به بازار، گفت: برای کنترل قیمت و تنظیم بازار، قوه قهریه و میزان جریمه ها اثرگذاری لازم را ندارد بنابراین ضروری است تا بخش تقنینی حاکمیت ورود جدی به این موضوع داشته باشد تا ما بتوانیم به واسطه حمایت های قانونی که از سوی قوه مقننه انجام می شود، نظارت موثرتری داشته باشیم.

در این نشست مقرر شد تا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت پشتیبانی امور دام، اتحادیه دام سبک و تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، انجمن بسته بندی و جهاد کشاورزی برگزار شود و تفاهم نامه ای مبنی بر تامین گوشت گرم وارداتی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و توزیع آن توسط اتحادیه دام منعقد شود تا گوشت براساس نرخ مصوب و تنطیم بازار به دست مصرف کننده برسد.

معاون استاندار تهران، قیمت هر کیلو گوشت دام سبک آسیای میانه را 30 هزار و 500 تومان و گوشت دام استرالیایی را 33 هزار و 500 تومان عنوان کرد.

سومین نشست مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار در سال ٩٦ با حضور فرماندار تهران، نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان مردم نهاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران، شهرداری تهران و اتحادیه ها و نمایندگان برخی اصناف در استانداری تهران برگزار شد.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط