عامل نفوذی آمریكا دستگیر شد/ پرونده آتنا با جدیت در حال پیگیری است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: یك فرد نفوذی آمریكایی كه با شرایط خاصی وارد ایران شده بود، پس از دستگیری و محاكمه در دادگاه بدوی به 10 سال حبس محكوم شد.

به گزارش نما به نقل از برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا امروز یکشنبه در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه در ابتدا ضمن خوشامدگویی و آرزوی شفای عاجل برای همه بیماران، بویژه یکی از همکاران رسانه‌ای اظهار کرد: در ابتدا چند نکته را مطرح می‌کنم که نکته نخست بحث دختر بچه‌ای است که توسط یک فرد مجرم به قتل رسید و در همان لحظه که اعلام شد این دختربچه مفقود شده، همه مسئولان استانی با جدیت تمام از جمله نیروی انتظامی، نیرو‌های امدادی و هلال احمر و و دادستانی و سایر دستگاه‌ها بلافاصله وارد کار می‌شوند و همه بررسی‌ها و بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود؛ در نتیجه به افرادی مظنون می‌شوند از جمله به فردی که اکنون در بازداشت است و براساس قرائن و شواهدی این فرد را تحت تعقیب قرار می‌دهند. بر اساس گزارش دادستانی این فرد در ابتدای بازداشت که هنوز به قتل اعتراف نکرده بود به همسر خود پیغام می‌دهد که مقداری مواد مخدر را در یک قسمت از محل مسکونی مخفی کرده‌ام که آنها را جابجا کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: همسر وی نسبت به این موضوع نگران می‌شود و موضوع را اطلاع می‌دهد که بلافاصله پس از آنکه برای بررسی می‌روند به جنازه می‌رسند و به این ترتیب مسئله دنبال می‌شود. دستگاه قضایی استان با تمام جدیت از لحظه اول پیگیر موضوع بوده و ریاست محترم قوه قضائیه نیز تأکید کردند که هرچه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره دستگیری و صدور حکم بدوی برای یک عامل نفوذی آمریکا نیز گفت: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که مستقیما بوسیله این کشور هدایت می‌شده و تابعیت کشور دیگری را هم دارد، با نفوذ خاصی وارد ایران شد که با هشیاری ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و در دادگاه بدوی به 10 سال حبس محکوم شد. این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است و درصورت قطعیتِ آن، اطلاعات بیشتر در این مورد در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط