۴۲ میلیون نفرتحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

معاون اداره كل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینكه بحث قرار گرفتن در انتظار خدمات درمانی، در تمام كشورها، كاملا تعریف شده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی به جمعیت ٤٢ میلیون نفری ارائه خدمت می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید مجید صادقی‌راد با بیان اینکه بحث درمان و حوزه سلامت مقوله پیچیده ای است و در تمام دنیا با این حوزه چالش دارند، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دو شکل درمان مستقیم و غیر‌مستقیم، خدمات درمانی خود را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به تعداد مراکز درمان مستقیمی که در کشور به بیمه شدگان ارائه خدمت می‌دهند، تصریح کرد: در بخش درمان مستقیم بالغ بر 362 مرکز درمانی داریم که در قالب 70 بیمارستان با 10 هزار تخت فعال و 286 مرکز سرپایی شامل درمانگاه‌ها، پلی کلینیکهای شبانه‌روزی و درمانگاه‌های تخصصی در سراسر کشور به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌دهند.

معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی، بر اساس نظام سطح‌بندی خدمات درمانی با فاکتورها و شاخصهای مختلف انجام می‌شود و با توسعه مراکز، خدمات مختلف ارائه می‌شود.

صادقی راد با اشاره به اینکه سال گذشته حدود یک میلیون بستری در مراکز تامین اجتماعی انجام شد، گفت: با این تعداد مراجعه، در واقع به حدود یک‌پنجم مراجعه‌کنندگان پاسخ دادیم.

وی درباره تعداد تختهایی که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی کشور است، یادآور شد: حدود ٨ درصد تختهای بیمارستانی در کشور متعلق به مراکز دانشگاهی و دولتی، ١درصد مربوط به مراکز خصوصی و خیریه و ١درصد تختهای مراکز بستری کشور، متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

معاون اداره‌کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی است، اظهار کرد: این سازمان کاملا مستقل و دارای منابع مشخصی است و بر اساس قانون مسیر را طی می کند.

صادقی‌راد با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به جمعیت ٤٢ میلیون نفری ارائه خدمت می‌دهد، تصریح کرد: بحث قرار گرفتن در انتظار خدمات درمانی، در تمام کشورها، کاملا تعریف شده است؛ مشکل ما در حوزه درمان، عدم تعریف سطح‌بندی خدمات در کشور است که سازمان تامین اجتماعی در این باره خدمات خوبی ارائه داده است.

وی با اشاره به اقدامات مثبت تامین اجتماعی در حوزه درمان از جمله پرونده‌های الکترونیکی، حذف دفترچه‌ها و الکترونیکی کردن نسخ، خاطرنشان کرد: هزینه‌های زیادی در حوزه سلامت انجام می‌شود اما در برخی مواقع به دلیل عدم هدفمندی هزینه‌ها، هدررفت هزینه خواهیم داشت.

معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمارستان میلاد در حوزه فوق تخصصی خدمات ارائه می‌دهد، گفت: از مراجعه کنندگان به این بیمارستان تقاضا داریم با توجه به حجم و ظرفیت تعریف شده این بیمارستان و به منظور ارائه خدمات بهینه، صرفا برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیمارستان میلاد مراجعه کنند و از سایر مراکز درمانی این سازمان در موارد غیر تخصصی خدمات بگیرند.

صادقی‌راد افزود: درصدد هستیم تا پایان سال جاری بحث نظام ارجاع و پرونده الکترونیک در کل کشور به منظور ارائه خدمات بهینه، انجام شود.
وی با اشاره به طرح حذف دفترچه درمانی در کشور یادآور شد: طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان یزد به صورت پایلوت آغاز شده است و در روزهای آینده تمامی پزشکان این استان تحت پوشش این طرح می‌روند و در آینده در کل کشور اجرایی می‌شود.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط