افزایش ازدواج اجباری كودكان در انگلیس

انجمن ملی جلوگیری از ظلم به كودكان در انگلیس در گزارشی در مورد ازدواج اجباری كودكان در این كشور، اعلام كرد كه شمار این ازدواج ها طی پنج سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و برخی قربانیان، تنها 13 سال سن دارند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت: کودکان از طرف بزرگسالان خود در معرض خشونت و تهدید قرار می گیرند تا با افرادی که دوست شان ندارند ازدواج کنند و در برخی موارد، حتی فرد مورد نظر را قبل از ازدواجه ملاقات نمی کنند.

تماس ها با خط تلفن محرمانه این انجمن، از 205 جلسه مشاوره در مورد ازدواج اجباری در سال 17-2016 خبر می دهد که به میزان 12 درصد بیش از سال قبل از آن است.

در سال 12-2011 تنها 55 تماس برای مشاوره در مورد ازدواج اجباری در انگلیس درخواست شده بود.

برخی کودکان بیم دارند که سرپیچی از خواست والدین ممکن است مایه آبروریزی باشد و منجر به انزوای آنها از جامعه شود.
اما این آمار بالا ممکن است نشان از افزایش سطح آگاهی قربانیان در مورد کمک های موجود و نادرست بودن ازدواج اجباری داشته باشد.

پیتر وانلس مدیر انجمن ملی جلوگیری از ظلم به کودکان ازدواج های اجباری را جرم و نقض حقوق بشر دانست و گفت: مجبور کردن کودکان به ازدواج، نشانگر توجه نداشتن به احساسات، افکار و آرمان های آنها است.

در همین حال، این انجمن هشدار داد که تعطیلات طولانی تابستانی ممکن است خطر خارج کردن کودکان از انگلیس برای ازدواج های اجباری را در بر داشته باشد.
انجمن مزبور یادآور شد که دولت انگلیس قانون جدیدی برای مقابله با ازدواج های اجباری را در سال 2014 مطرح کرد، اما این قانون تاکنون نتیجه مطلوبی در بر نداشته است.

۱۳۹۶/۵/۸

اخبار مرتبط