فدراسیون كشتی نیاز به خانه تكانی اساسی دارد

دبیر پیشین فدراسیون كشتی و مشاور مستعفی حجت الله خطیب كه تنها چهار ماه تاب همكاری با سرپرست موقت فدراسیون را داشت با توجه به وضعیت نابسامان كنونی صراحتا اعلام كرد: فدراسیون كشتی برای ادامه حیات، نیازمند یك خانه تكانی اساسی است!

به گزارش نما، اسدالله رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: به عنوان یکی از اهالی کشتی که سال‌ها به عناوین گوناگون افتخار فعالیت در بخش‌های مختلف اجرایی را داشتم، وضعیت خوبی را برای کشتی پیش بینی نمی‌کنم. مطمئنا تنها راه خروج از این بحران، انجام یک خانه تکانی اساسی در بدنه فدراسیون است که باید هر چه زودتر صورت گیرد.

دبیر پیشین فدراسیون کشتی تصریح کرد: از همان ابتدا اشتباه کردم وارد فدراسیون تحت سرپرستی خطیب شدم. خوشبختانه این همکاری بیشتر از چهار ماه طول نکشید اما در همین مدت کوتاه نیز شاهد اتفاقات و تصمیمات غیراصولی و عجیبی در فدراسیون کشتی بودم که مشابه آن را در دوران طولانی حضورم در این عرصه ندیده بودم! به هر حال فدراسیون نیازمند مدیری لایق و توانمند است که بتواند کشتی را از این شرایط بحرانی خارج کند. ما هم اکنون به همدلی و اتحاد در بین اهالی کشتی نیازمندیم که متاسفانه با اتفاقات جاری در فدراسیون، امید چندانی به این همدلی و تعامل نمی‌رود.

رئیس پیشین کمیته لیگ کشتی که طلایی‌ترین دوران این رقابت‌ها در زمان او برنامه‌ریزی و برگزار شد، ادامه داد: به هیچ عنوان آینده خوبی در لیگ نمی‌بینم. متاسفانه رقابت‌های لیگ طی سال‌های اخیر بارها دستخوش مسائل و اتفاقاتی شد که هم اکنون هیچ اسپانسر و باشگاهی جرات سرمایه گذاری در کشتی را ندارد. عوامل مختلفی در بروز این مشکلات دخیل بود که از مهمترین آن می‌توان به اعمال نظر شخصی و سلیقه‌ای در اساسنامه و بی احترامی به حضور و پتانسیل برخی تیم‌ها و باشگاه‌های حاضر در لیگ اشاره کرد.

رضایی ادامه داد: متاسفانه این مسئله در فدراسیون تحت سرپرستی خطیب نیز وجود دارد و همچنان شاهدیم که تصمیمات شخصی آقایان بدون توجه به اساسنامه لیگ، اتخاذ و اجرا می‌شود. اساسنامه لیگ مجموعه‌ای از قوانین تدوین و تصویب شده توسط کارشناسان و اهالی مجرب کشتی است و نباید این چنین با بی‌توجهی به آن تیشه به ریشه لیگ زد. رقابت‌های لیگ صحنه‌ای است برای احترام متقابل بین فدراسیون و تیم‌ها تا همین ارتباط نیز در سال‌های بعد باعث رونق و گرمی لیگ شود اما این احترام و اعتماد متقابل مدت‌هاست که از بین رفته و فعلا امید به بهبود این وضعیت نیست.

داور بازنشسته و ملی کشتی کشورمان خاطر نشان کرد: عدم برگزاری رقابت‌های لیگ و حتی برگزاری بی کیفیت و سئوال برانگیز این رقابت‌ها نه تنها تاثیر مثبتی در روند کشتی ایران ندارد، بلکه بسیاری از اسپانسرهای تازه وارد و نوپای این عرصه را نیز از لیگ فراری می‌دهد. متاسفانه هدف اصلی لیگ در انبوه مسائل و کاستی‌های آن گم شده و هیچکس نیز پاسخگوی این اتفاقات نیست. به هر حال دغدغه اصلی من و بسیاری از اهالی کشتی از عدم برگزاری لیگ، مشکلات مالی و معیشتی کشتی گیران و برخی مربیان است که همواره چشم انتظار برگزاری لیگ هستند تا بتوانند برای بقای خود در این عرصه تلاش کنند.

وی در خاتمه اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی بعید می‌دانم رقابت‌های لیگ امسال برگزار شود و اگر هم این رقابت‌ها به هر شکلی برگزار شد، آن کیفیت و کمیت مطلوب را نخواهد داشت، چراکه زمان کافی برای برپایی این رقابت‌ها نمانده است و آزادکاران ما باید از هم اکنون در کنار دغدغه های لیگ، خود را برای حضور در رویدادهای مهم و بین المللی پیش رو نیز آماده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رضایی در همان توفان تغییر و تحولات حجت الله خطیب به عنوان سرپرست موقت فدراسیون کشتی به میدان آمد. او در نخستین روز از خردادماه امسال طی حکمی سراسر تعریف و تمجید از سوی خطیب به عنوان مشاور اجرایی منصوب شد اما عمر این همکاری پر فراز و نشیب تا عصر روز 29 شهریورماه بیشتر طول نکشید و این گوش شکسته باتجربه و قدیمی رفتن را بر ماندن ترجیح داد.

۱۳۹۱/۷/۱۲

اخبار مرتبط