كاهش دما در شمال كشور/ گرد و غبار در خوزستان

مدیركل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار كرد: طی دو روز آینده كاهش نسبی دما در شمال غرب و نوار ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود همچنین در استان خوزستان وقوع پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، در ساعات بعدازظهر امروز بارش پراکنده در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی ، اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ شهریورماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش نسبی دما در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

فردا بارش شدید در گیلان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش در روز یکشنبه و در استان گیلان خواهد بود. دریای خزر نیز از روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در ساعات بعدازظهر دوشنبه در جنوب فارس، بوشهر و هرمزگان افزایش ابر رخ خواهد داد.

احتمال وقوع گرد و خاک در خوزستان
وی اظهار کرد: از اواخر یکشنبه و روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد، پدیده گرد و خاک در استان خوزستان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: تهران در روز یکشنبه (۱۲ شهریورماه)، صاف در بعدازظهر قسمتی ابری، همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز ۳۵ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.
همچنین در روز دوشنبه ( ۱۳ شهریورماه)، آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۱۳۹۶/۶/۱۱

اخبار مرتبط