استفاده از قلیان در ‌‌قم ممنوع شد‌

دادستان قم گفت: استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌ها ، رستوران و كافی‌شاپ‌ها ، هتل و مسافرخانه‌ها ، بوستان‌ها و پارك‌ها و همه اماكن عمومی دیگر در قم ممنوع شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: دادستان قم گفت: استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌ها ، رستوران و کافی‌شاپ‌ها ، هتل و مسافرخانه‌ها ، بوستان‌ها و پارک‌ها و همه اماکن عمومی دیگر در قم ممنوع شد.

مهدیکاهه ضمن اشاره به ضررهای بی‌شمار مصرف دخانیات به‌ویژه قلیان اظهار داشت: به استناد ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 1385 و بند 8 ماده 1 آیین‌نامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 1386 که اماکن عمومی را تعریف نموده هر نوع تبلیغ و تشویق مستقیم یا غیرمستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیداً ممنوع است.

وی افزود: جهت هشدار و اطلاع هرچه بیشتر مردم طی چند روز آینده در تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها و فضای های عمومی مختلف سطح شهر تابلوهای هشداردهنده‌ای مبنی بر ممنوعیت استعمال قلیان در معرض دید عموم نصب خواهد شد.

کاهه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده عرضه و مصرف قلیان در اماکن صنفی ضمن جمع‌آوری آن‌ها با واحد و اشخاص متخلف برخورد قانونی و آن محل پلمپ خواهد شد.

۱۳۹۶/۷/۱۳

اخبار مرتبط