پیشنهاد 130مصوبه در سفر رهبر انقلاب

استاندار خراسان شمالی گفت: در سفر مقام معظم رهبری به این استان 130 مصوبه در زمینه‌های اجرایی پیشنهاد خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمود احمدی بیغش دوشنبه شب در آستانه سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه‌های استان افزود: سفر معظم له به خراسان شمالی افتخار بزرگی محسوب می‌شود که پس از گذشت 27 سال انتظار، نصیب اهالی ولایتمدار این استان شده است.

وی این سفر را بزرگ‌ترین رویداد تاریخ این استان دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین بهره و برکت این سفر، آثار معنوی و دیدار رهبری با مردم استان خواهد بود و مردم ولایی این استان نیز در چهارشنبه هفته جاری و در جریان مراسم استقبال از رهبری این موضوع را اثبات می‌کنند.

احمدی بیغش با بیان اینکه در کنار برکات معنوی این سفر، تعدادی مصوبه اجرایی نیز در حوزه‌های مختلف تصویب خواهد شد، اظهار داشت: اجرای این مصوبات در موعد مقرر حتمی و صد در صد بوده و تمامی آن‌ها نیز ظرف مدت سه سال( پایان سال 93) به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: مسئولین استان در سفر معظم له به خراسان شمالی 130 مصوبه در زمینه‌های اجرایی را پیشنهاد می‌کنند و این مصوبات نیز در جلسه هیئت دولت که در اواخر سفر رهبری به خراسان شمالی برگزار می‌شود، تصویب خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اضافه کرد: هزاران پروژه بزرگ و کوچک در قالب این مصوبه‌ها تصویب می‌شود که بودجه تمامی آن‌ها رقمی بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته وی تنها در بخش نوسازی آموزش و پرورش 102 میلیارد تومان به منظور تخریب و بازسازی مدارس فرسوده خراسان شمالی پیشنهاد خواهد شد.

محمود احمدی بیغش با تاکید اینکه هر کدام از این 130 مصوبه شامل ده‌ها پروژه اجرایی هستند، عنوان کرد: بر این اساس عملیات انتقال گاز طبیعی به 410 روستای فاقد گاز خراسان شمالی در قالب یک مصوبه گازرسانی، اجرای 60 ایستگاه تلویزیونی و هشت فرستنده پرقدرت رادیو تلویزیونی در قالب یک مصوبه صدا و سیما و مصوبات دیگری نیز نظیر بازسازی بافت فرسوده شهری و روستایی، آبرسانی به مناطق مختلف و ... پیشنهاد و تصویب می‌شود.

آغاز عملیات خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان

وی در ادامه در مورد آغاز عملیات خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان که پیش از این مقرر شده بود در مهر ماه سال جاری کلنگ زنی شود، نیز اظهار داشت: با توجه به سفر رهبری به خراسان شمالی و نیز حضور اعضای هیئت دولت در این استان، این پروژه عظیم در اواخر این سفر با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ زنی خواهد شد.

احمدی بیغش افزود: برای اجرای این طرح دو هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و بر اساس برنامه با جذب این اعتبار عملیات احداث خط ریلی مسیر 600 کیلومتری مشهد – بجنورد – گرگان آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در پایان بار دیگر با دعوت از مردم ولایت مدار خراسان شمالی برای حضور در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری در چهارشنبه هفته جاری، تاکید کرد: حضور مردم استان در مراسم استقبال از رهبری حماسه تاریخی دیگری را خلق کرده و برگ زرینی بر کارنامه پرافتخار استان ولایت مدار خراسان شمالی خواهد افزود.

۱۳۹۱/۷/۱۷

اخبار مرتبط