ذوالنور در گفتگو با نما:

اروپا نمی تواند منافع ما در برجام را تامین كند/همه نظام پشت سر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستاده است

عکس خبري -اروپا  نمي تواند منافع ما در برجام را تامين کند/همه نظام پشت سر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايستاده است

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: : برجام به هیچ وجه قابل مذاكره مجدد نیست، ما یكبار و در جریان مذاكرات تمام آوردهای خود را روی میز گذاشتیم و به تمامی تعهدات خود در برجام عمل كردیم.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به اظهارات ترامپ درباره برجام و اینکه پایبندی ایران به این توافق هسته ای را تایید نمی کند، گفت: برجام قرداد بین المللی چندجانبه است که قدرت های بزرگ جهان یک طرف آن و در آن سهیم هستند و آمریکا نمی تواند یک طرفه آن را نقض کند.
وی با تاکید بر اینکه ایران و آمریکا طرفین اصلی این قرارداد هستند، ادامه داد: برجام یک کل است و اگر آمریکا از آن خارج شود، این قرارداد آسیب می بیند، این توافق هسته ای با وجود ایران و آمریکا معنی دارد و در صورت خروج آمریکا چیزی از برجام باقی نخواهد ماند.
نماینده مردم قم با بیان اینکه اگر آمریکا از برجام خارج شود و خداحافظی کند خوب است، افزود: خروج آمریکا در صورتی که کاری به کار ما نداشته باشد خوب است اما این کشور برجام را توافقی ننگین و به ضرر خود می داند لذا اگر بیرون برود، بیکار نمی نشیند و شیطنت می کند که ما نیز در مقابل شیطنت هایش مقابله می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور با بیان اینکه اروپا به تنهایی نمی تواند منافع ما در برجام را تامین کند، ادامه داد: آمریکا شبکه مالی دنیا را در اختیار دارد و در صورت خروج از برجام سایه سنگین تهدیدها و تحریم ها را بر سر اروپا و کشورهای اروپایی نگه می دارد و با وضع قوانین فرامرزی آنها را همکاری با ایران باز می دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اگر اروپا تعهد بدهد که به تعهدات خود در برجام عمل کند، ما مشکلی نداریم اما منافعی که اروپا در آمریکا دارد و تسلطی که آمریکا بر ارتباطات بانکی و مالی دنیا دارد باعث می شود اروپا نتواند خلاء امریکا را پر کند و تهدیدات امریکا را نایده بگیرد.
نماینده مردم قم با اشاره به بحث مذاکره مجدد برجام اظهار کرد: برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست، ما یکبار و در جریان مذاکرات تمام آوردهای خود را روی میز گذاشتیم و به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کردیم و آژانس بین المللی نیز در گزارش های خود به این مسئله اذعان کرده است لذا تحت هیچ عنوانی مجددا مذاکره نمی کنیم و نمی توانیم به عقب برگردیم آنها نیز حق دبه کردن ندارند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا ادعا کرده است بنا دارد سپاه پاسداران را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد، تصریح کرد: آمریکا داعش و ترویستها را به وجود آورده است و اسناد و مدارک نشان می دهد که ازتمام توان خود برای حمایت از ترویست ها در عراق و سوریه بهره برده است اما سپاه جدی ترین و شدیدترین مقابله ها را با تروریسم و ترویست ها داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور تاکید کرد: آمریکا مظهر تروریسم دولتی است و این روسوایی در دنیا شهرت دارد اگر هم امروز آمریکا حرفی از سپاه می زند برای این است که سپاه باعث شکست طرح های تروریستی آمریکا در منطقه شده است اما باید بداند که همه نظام پشت سر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستاده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: دولتمردان و دستگاه دیپلماسی ما باید در همان زمان مذاکرات تضمین های لازم را درباره برجام می گرفتند تا امروز آمریکا میدان مانور نداشته باشد.

۱۳۹۶/۷/۲۳

اخبار مرتبط