بیانیه پایانی دور هفتم مذاكرات صلح سوریه

به گزارش نما - ایرنا نوشت: اجلاس عمومی دور هفتم مذاکرات صلح سوریه با حضور همه طرف های مذاکره و با قرائت بیانیه مشترک که در آن بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید شده است ،به کار خود پایان داد.

در اجلاس عمومی که امشب ساعت 10 به وقت محلی برگزار شد ، همه طرف های مذاکره شامل هیات های مذاکره کننده سه کشور ضامن آتش بس سوریه شامل ایران ، ترکیه ، روسیه و هیات های دولت سوریه ، مخالفان دولت سوریه و اعضای ناظر حضور داشتند.
غیرت عبدالرحمانف وزیر امور خارجه قزاقستان بعنوان نماینده کشور میزبان مذاکرات ،بیانیه مشترک را قرائت و ابراز امیدواری کرد که بحران سوریه با دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز و به نفع مردم سوریه به پایان برسد.
در بیانیه مشترکی که همه طرف های دور هفتم مذاکرات صلح سوریه پس از دو روز مذاکرات فشرده در مورد آن به توافق رسیدند ، آمده است ، جمهوری اسلامی ایران ، روسیه و ترکیه بعنوان کشورهای ضامن در خصوص رعایت رژیم آتس بس معتقد به اجرای موافقنامه چهارم ماه مه سال جاری میلادی در رابطه با ایجاد مناطق عاری از تنش هستند و بر حمایت از حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید می کنند.
همچنین مبارزه با تروریسم و جلوگیری از افراطی گری و فعالیت عناصر داعش و جبهه النصره و سازمان تروریستی دیگر که برای ایجاد مناطق عاری از تنش تصمیم جدی دارند و معتقدند که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید یک روند سیاسی بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل حل شود و طرفین بحران می بایست ، شرایط مناسب برای مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل را آماده کنند.
فدراسیون روسیه نیز پیشنهاد انجام گفت و گوهای ملی را مطرح می کند و بر ضرورت اقدامات تقویت اعتماد و همچنین ضرورت حمایت بین المللی از روند گفت وگو را خاطر نشان می سازد.
در این بیانیه ضمن تشکر از رئیس جمهوری قزاقستان برای میزبانی این مذاکرات زمان هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه نیمه دوم ماه دسامبر 2017 تعیین می شود.

۱۳۹۶/۸/۱۰

اخبار مرتبط