پورحسین در گفتگو بانما:

حكمی كه مایه حیات جامعه است

حكمي كه مايه حيات جامعه است

عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیات صریح قرآن كریم در قصاص برای حیات بشر وجود دارد، قصاص مجرم در موارد مطروحه در دین فلسفه جامعی دارد كه جز محكمات شرع می باشد و نه متشابهات كه بتوان به آن خدشه وارد كرد.

شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد در گفتگو با نما با اشاره به تسکین خاطر مردم پارس آباد پس از اجرای حکم قصاص قاتل آتنا و فرو نشستن التهابات روحی مردم در این شهرستان نسبت به جرم ارتکابی گفت: باور ما این است که اعدام در ملاءعام حداقل مجازات جنایتی بود که برای قاتل با ارتکاب جرم نسبت به طفل معصوم بی پناه و نابالغی که توان دفاع از خود را نداشته و مورد ظلم قرار گرفت از سوی دستگاه قضایی مقرر و اجرایی شد.
وی با انتقاد از عده ای که اجرای حکم قصاص را با کج فهمی از فلسفه اعمال آن خشونت می دانند، عنوان نمود: جنایت رخ داده در پارس آباد سبب بروز اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی و التهاب در شهر و برهم خوردن آرامش روحی و روانی مردم شهرستان از وقوع این جرم شده بود و جز اجرای قصاص آنهم در ملاء عام هیچ چیز دیگری نمی توانست آرامش روحی را به مردم پارس آباد برگرداند.
وی با اذعان به اینکه عده ای حکم قصاص را برخلاف احکام الهی مجازاتی بی اثر تصور می کنند، اظهار نمود: طبق آیات صریح قرآن کریم در قصاص برای حیات بشر وجود دارد، قصاص مجرم در موارد مطروحه در دین فلسفه جامعی دارد که جز محکمات شرع می باشد و نه متشابهات که بتوان به آن خدشه وارد کرد.
پور حسین با بیان اینکه بوق و کرنای عده ای که در رسانه هایشان و با توئیتر هایشان قصاص را خشونت قلمداد می کنند در باور هیچ انسان صاحب فکر و آزاده ای پذیرفته نیست، تصریح نمود: هیچ انسان موحد و آزاده ای حکم قصاص قاتلی را که سبب مرگ انسان بی گناهی آنهم به عمد و در نهایت شقاوت شده رد نمی کند.
وی افزود: قابل باور و پذیرش نیست که فرد جنایتکاری که مرتکب جرم و سبب تالم خاطر نوع بشر شده است مورد گذشت قرار گرفته و مجازاتی فراخور جرم ارتکابی برایش وجود نداشته باشد، چرا که قصاص ضمن حیات بخشی به جامعه اثر بخشی مثبتی در کاهش جرائم مشابه می تواند داشته باشد.
نماینده مردم پارس آباد با بیان اینکه در مباحث حقوق بشری بسته به خواستگاه های مذهبی، فرهنگی و آداب و رسوم و تاریخ هر کشور محدودیت هایی در اعمال قوانین جزائی وجود دارد، گفت: عده ای پیرامون اعمال مجازات ها با علم اندک خویش غیر منصفانه نظر می دهند ولی باید بدانند در کشوری که احکام الهی جاری و ساری است، حکم قصاص خط قرمز بدون خدشه است و آنها لازم است به جای ترویج افکار بدون پایه خود میان مردم اگر حرفی برای گفتن دارند با اهل علم برای کسب دلیل و فهم به بحث ومباحثه علمی بپردازند .

۱۳۹۶/۸/۱۲

اخبار مرتبط