پیمان حسینی در گفت و گو با نما:

اگر به برزیل نخورده بودیم بدون شك به فینال مسابقات راه پیدا می كردیم

عکس خبري -اگر در نيمه نهايي به برزيل نخورده بوديم بدون شک به فينال مسابقات راه پيدا  مي کرديم

اگر ما در نیمه نهایی به برزیل نخورده بودیم و به هر تیم دیگری می خوردیم بدون شك به فینال مسابقات راه پیدا می كردیم. ه

فوتبال ساحلی ایران بعد از کسب عنوان سومی مسابقات بین قاره ای جهان در جام‌جهانی، در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ هم سهم زیادی داشت.پیمان حسینی که در سال‌های اخیر از بهترین بازیکنان فوتبال ساحلی ایران بوده و در موفقیت‌های این رشته تأثیر زیادی داشته است، به ‌عنوان بهترین دروازه‌بان دنیا در‌ سال ٢٠١٧ انتخاب شد. حسینی پیش از این در جام‌جهانی باهاما هم جایزه دستکش طلایی را به خود اختصاص داد. او در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی گلی استثنایی به مکزیک زد که به‌عنوان بهترین گل این جام انتخاب شد. پیش‌بینی می‌شد این گل در مراسم انتخاب برترین‌های دنیا هم انتخاب شود که این اتفاق رخ داد و حسینی علاوه بر این‌که به‌ عنوان برترین دروازه‌بان آسیا انتخاب شد، جایزه بهترین گل ‌سال ٢٠١٧ فوتبال ساحلی دنیا را دریافت کرد.


 تبریک فراوان به شما و تیم فوتبال ساحلی ایران که توانستیم عناوین تیمی و انفرادی زیادی را به ارمغان بیاورید؟

عنوان تیمی یعنی سومی در رقابت‌ها و عنوان انفرادی به دست آمده را به ایرانیان تبریک می‌گویم. البته اگر ما در نیمه نهایی به برزیل نخورده بودیم و به هر تیم دیگری می خوردیم بدون شک به فینال مسابقات راه پیدا می کردیم. هر چند که مقابل برزیل هم خوب کار کردیم و می توانستیم این تیم را شکست دهیم اما متاسفانه نتوانستیم به مدال طلای جام جهانی برسیم اما همیشه عنوان انفرادی محصول کار تیمی است. با تلاش کل تیم به این عنوان‌ها رسیدم. برای بار چندم می‌گویم این عنوان متعلق به تمام مردم کشورم است.


 به نظر بسیاری از کارشنان نقش پررنگی در این مقام سومی داشتی؟
 من سعی کردم در این مسابقات به وظایفی که به من سپرده شده بود به نحو احسن عمل کنم و خوشحالم که توانستم موفق ظاهر شوم. تا زمانی که پیراهن مقدس تیم ملی را بر تن داشته باشم سعی می کنم تا وظایفی که مربیان تیم ملی برایم مشخص می کنند را به بهترین شکل انجام بدهم. همه هدفم همیشه کمک به تیم بوده و خود را در اختیار تیم می دانم. وقتی هدف اصلی بازی تیمی و کمک به یکدیگر باشد، بدون شک این اتفاق ممکن می شود و بدون شک در تیم ما همه به همدیگر کمک می کنند و اینکه من هم توانستم در این مسابقات عنوان فردی کسب کنم با کمک هم تیمی هایم بوده است.


 برخی از بازیکنان دراین تورنمنت کمی خسته نشان می دادند، دلیل این موضوع فشردگی لیگ نیست؟

لیگ فوتبال ساحلی ایران، یکی از باکیفیت‌ترین لیگ‌های دنیاست. با برنامه‌ریزی خوب فدراسیون فوتبال و دپارتمان فوتبال ساحلی هم لیگی با کیفیت و منظم را پشت سر گذاشتیم که استعدادها و جوان‌های خوبی شناخته شدند. همین لیگ باعث شد تیم ملی خوبی داشته باشیم، اما چون لیگ فرسایشی و طولانی مدت بود، یک مقدار مصدومیت و خستگی در بچه‌ها وجود داشت. با این حال به خوبی ریکاوری کردیم و اوکتاویو هم خودش یک بدنسازی و مربی خیلی حرفه‌ای است که از بدن‌های بازیکنان شناخت دارد. با این شرایط با یک شرایط خوب در امارات حاضر شدیم و توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.


با این‌که فوتبال ساحلی همواره در دنیا باعث افتخار ایران بوده و عناوین باارزشی به دست آورده، اما از نظر مالی و توجه رسانه‌ها فاصله زیادی با فوتبال دارید؛ این موضوع برایت ناراحت‌کننده است؟
 فوتبال در همه دنیا ورزش اول است و این فقط مختص ایران نیست. ما فاصله مالی زیادی با فوتبال داریم اما نمی‌خواهیم خودمان را با این رشته قیاس کنیم. ما نمی‌گوییم بودجه فوتبال را کم کنید و به فوتبال ساحلی بدهید. ما فقط از فدراسیون و مقامات ورزش می‌خواهیم قدر زحمات بچه‌های فوتبال ساحلی را بدانند و فکر نکنند ما کار ساده‌ای برای کسب موفقیت‌های تیمی و عناوین فردی داشته‌ایم. ما فقط به دنبال ارج‌نهادن به زحمات و افتخارات بچه‌های ساحلی هستیم تا آنها دلگرم شوند و برای موفقیت‌های بیشتر تلاش کنند؛ البته رئیس فدراسیون در مدت اخیر توجه ویژه‌ای به فوتبال ساحلی داشته و شرایط بهتر شده اما امیدوارم حمایت‌ها بیشتر شود.


برنامه بعدی تیم ملی بعد از مسابقات جام بین قاره ای جهان چیست؟
 خوشبختانه تیم برنامه خیلی خوبی دارد و روز به روز در حال پیشرفت است. در درجه نخست حفظ کیفیت فعلی و پس از آن باز هم پیشرفت را در دستور کار داریم و در واقع این هدف مشترک فدراسیون فوتبال، دپارتمان فوتبال ساحلی و تمام بازیکنان تیم ملی است.


حرف آخر؟
 از حامیان فوتبال ساحلی تشکر می‌کنم و امیدوارم بازهم بیشتر حمایت کنند. این درست که تحولات در این چند سال زیاد بوده، اما بچه‌ها بازهم توجه بیشتر می‌خواهند. فدراسیون خوب عمل کرده است، اما امیدواریم شرایط ایده‌آل‌تر شود و پاداش‌های جام جهانی را پرداخت کنند تا تیم روحیه بیشتری بگیرد. از آقای تاج و خانم شهریاری بابت زحماتی که برای فوتبال ساحلی کشیدند و همچنین خانواده فوتبال ساحلی که صبر زیادی دارند، تشکر می‌کنم.


۱۳۹۶/۹/۹

اخبار مرتبط