حضور نیكی كریمی در جشنواره ضد ایرانی

یك بازیگر سینما در حالی داوری جشنواره فیلم ابوظبی را پذیرفته كه یكی از محورهای اصلی این جشنواره فضاسازی تبلیغاتی علیه ایران است.

به گزارش نما به نقل از کیهان، رسانه ها روز گذشته خبر از عضويت «نيكي كريمي» در هيئت داوران جشنواره فيلم ابوظبي دادند. جشنواره اي كه طي سال هاي اخير به جذب فيلم هاي ضد ايراني و تقدير از آن ها پرداخته است.

در ششمين دوره جشنواره فيلم ابوظبي نيز دو فيلم با محتوايي ضد كشورمان حضور يافته است. نكته قابل تأمل اين است كه اين جشنواره در برخي دوره هاي خود از فيلمسازان ايراني نيز جهت حضور در گروه هاي داوري دعوت كرده بود كه در يكي از دوره هاي پيشين، عباس كيارستمي اين دعوت را پذيرفته بود. اين بار نيز نوبت به نيكي كريمي رسيده تا ميهماني اين جشنواره شيخ نشين هاي دشمن ايران را بپذيرد.

علاوه بر پذيرش سؤال برانگيز اين دعوت از سوي خود فيلمسازان از مديريت سينمايي نيز جاي اين پرسش هست كه چرا ترفندي قانوني براي جلوگيري از سوءاستفاده مدعيان تملك بر جزاير ايراني از هنرمندان كشورمان به كار نمي بندند.

گفتني است سال گذشته، عباس كيارستمي در ورك شاپ جشنواره ابوظبي، در پاسخ به پرسش يك فيلمساز جوان عرب درباره چگونگي پرداخت به «بيداري اسلامي» در كشورهاي عربي گفت كه فيلمساز نبايد كار سياسي انجام دهد!

۱۳۹۱/۷/۲۰

اخبار مرتبط