محمد انصاری در گفت و گو با نما:

همه باید برای كمك به مردم كرمانشاه بسیج شوند

عکس خبري -همه بايد براي کمک به مردم کرمانشاه بسيج شوند

با توجه به وسعت فاجعه همه ایران برای كمك كردن به مردم زلزله زده بسیج شده اند و به نظرم همدلی و یكپارچگی مردم ایران را در این گونه اتفاق ها می بینیم.

مدافع کم حاشیه پرسپولیس چند سالی است که نگاه ها را به خود معطوف کرده و با بار فنی بالایی که دارد توانسته در مقاطع مختلف در اردوهای تیم ملی نیز حضور پیدا کند. محمد انصاری که در این چند سالی که در پرسپولیس است کوچکترین حاشیه ای از او ندیدم درباره زلزله اخیری که اخبار چند روز گذشته کشورمان را تحت تاثیر قرار داده کارهای جالبی انجام داده است.



 زلزله کرمانشاه بسیار تلخ بود به حدی که همه حتی فوتبالیست ها را برای کمک بسیج کرد؟

ابتدا جا دارد به هموطنان عزیزمان بابت این اتفاق تلخ تسلیت بگویم. این واقعه همه ما را تحت تاثیر قرار داد و جا دارد همه به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کنند تا از بار این مصیبت کاسته شود، با توجه به وسعت فاجعه همه ایران برای کمک کردن به مردم زلزله زده بسیج شده اند و به نظرم همدلی و یکپارچگی مردم ایران را در این گونه اتفاق ها می بینیم.


 ماجرای حراج پیراهن امضا‌شده‌ی دربی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه چیست؟
 این تصمیمی بود که کل اعضای تیم گرفتند. ما هر تصمیمی که جمع بگیرد به آن احترام می‌گذاریم و این اقدام را می‌کنیم تا شاید بتوانیم به نوعی به این عزیزان داغدار کمک کنیم. تصمیم گرفتیم پیراهن سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان دربی امسال را به امضای تمام بازیکنان تیم برسانیم و برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه به حراج بگذاریم.


این دست اتفاقات به نظر زیاد شده و خدا رو شکر شاهدیم که چهره های محبوب در این چند روزه کمپین های مختلفی برای کمک به مردم زلزده زده برگزار کرده اند؟

به هر حال این موضوع در بین مردم وجود دارد. افراد مشهور به واسطه شهرت‌شان مورد اعتماد مردم هستند و می‌توانند از این شهرت در راه خوبی مثل کمک به هموطنان خود برای جمع‌آوری اقلام و سایر موارد مورد نیاز کمک کنند. جدا از اینکه مردم می‌توانند از طریق حساب‌های هلال احمر کمک کنند کمک‌هایی که از سایر راه‌ها هم جمع‌آوری می‌شود بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. خرابی آنقدر گسترده بود که هر کاری انجام شود باز هم کم است.


از شرایط پرسپولیس امسال بگو؟

توانستیم بازی های امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم و وضعیت مطلوبی در لیگ امسال داشته باشیم.خوشحالیم؛ نشان داده ایم که در حال ادامه روند قدرتمند سال گذشته هستیم وهمان شکل سال گذشته برای ما شکل گرفته است، اگر اتفاق خاصی نیافتد امسال هم قهرمان لیگ می شویم و بدون شک در جام حذفی هم کوتاه نخواهیم آمد. بعد از چند سالی که بازیکنان فعلی پرسپولیس زیر نظر برانکو در حال تمرین هستند، به نظرم امسال بهترین سال را داریم و می توانیم در هر سه جام مدعی باشیم.


 تو بعضا خیلی خوب دریبل می‌زنی و توپ را از فضاهای تنگ بیرون می‌آوری. آیا به صورت حرفه‌ای در فوتسال فعالیت داشته ای؟

شما لطف دارید. بله من هم مثل بیشتر فوتبالیست‌ها در سالن بازی کرده‌ام اما حرفه‌ای نه.


وضعیت خط دفاع با اضافه شدن شجاع بهتر شده است؟

شجاع خلیل زاده هم مانند چند خرید جدید پرسپولیس به خوبی توانست خود را در ساختار های مد نظر برانکو جا بیاندازد و همانطور که گفتم با حفظ اسکلت اصلی تیم توانستیم به بهترین شکل ممکن بازی های امسال را پشت سر بگذاریم و به شخصه به بازیهای آینده تیم امید فراوانی دارم. ما در خط دفاعی پرسپولیس به هماهنگی لازم رسیده ایم و توانسته ایم به بهترین و ایده آل ترین فرم خود برسیم.


 اینکه نتوانستی در تیم ملی جایگاه ثابتی برای خود باز کنی به واسطه بازی نکردن در پست اصلی است؟

 اینکه من در چه پستی در پرسپولیس بازی کنم نظر سرمربی تیم است و بدون شک در هر جایگاهی که برانکو بخواهد من بهترین توانایی های خود را نشان می دهم و اینکه درتیم ملی باشم آرزوی من و هر بازیکن دیگری است که در تیم ملی کشورش حضور داشته باشد و بدون شک تا آنجا که در توان داشته باشم سعی می کنم که نظر کارلوس کی روش را تامین کنم، البته باید بگویم که کار بسیار سخت است و تمام ملی پوشانی که در حال حاضر به اردوی تیم ملی دعوت شده اند از آمادگی بالایی برخوردارند و با توجه به نزدیکی به جام جهانی همه بازیکنان تمام تلاش خود برای فیکس شدن در تیم ملی را به کار می گیرند که من هم از این قاعده مستثنی نیستم. آقای کی روش نگاه تیزبینانه‌ای به عملکرد بازیکنان و لیگ ما دارد و تمام بازیکنانی که دعوت می‌شوند از شرایط فنی بالایی برخوردار هستند که مسلما کار را سخت می‌کند. بهترین‌ها توسط آقای کی‌روش دعوت می‌شوند و من نیز تمام تلاش و سعی‌ام را به کار خواهم گرفت تا در تیم ملی حضور داشته باشم و جام جهانی را نیز تجربه کنم و در نهایت این کادرفنی است که بر اساس نیاز و برنامه‌ی تیم تصمیم‌گیرنده در خصوص بازی کردن بازیکن است.


برانکو گفته بود دوست دارد بازیکنانی را در تیمش داشته باشد که چند پسته باشند. مثل خودت که در دفاع چپ و میانی بازی می‌کنی یا ماهینی و ربیع خواه. به نظرت این مساله چقدر به تیم تان کمک می‌کند؟

به نظرم هر بازیکنی در هر پستی که سرمربی صلاح بداند باید بازی کند و بهترین عملکرد را داشته باشد. من هم در هر پستی قرار بگیرم دنبال این هستم که خوب بازی کنم. مطمئنا داشتن بازیکنان چند پسته هم دست مربی را باز می‌گذارد تا در مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها با ترکیب مناسب به میدان برود.

۱۳۹۶/۹/۱

اخبار مرتبط