تشكیل لشكر40هزارنفری برای امنیت آل سعود

نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستان گفت: به خاطر گسترش اعتراض ها و حركت مردمی در بسیاری از مناطق عربستان، متعب بن عبدالله فرمانده گارد ملی دستور تشكیل لشكر 40 هزار نفری به منظور تامین امنیت آل سعود در كشور را صادر كرده است.

علي الاحمد جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به رو به زوال بودن خاندان حاکم بر عربستان، افزود: آل سعود در آينده با اعتراضات مردمي مواجه خواهد شد، لذا بسياري از امرا از ترس بدتر شدن اوضاع، اموال و خانواده هاي خود را به خارج منتقل كرده اند.

وي ادامه داد: خاندان سلطنتي از انتقال بيداري اسلامي به عربستان نگران است لذا براي مقابله با مردم، نيروهاي اطلاعاتی و امنيتي خود را به حدود يك ميليون نفر افزايش داده است.

الاحمد خاطر نشان كرد: بسياري از افراد خاندان آل سعود اموال خود را تحت عنوان شركتهاي ساختگي به كشورهايي مانند آمريكا منتقل كرده اند تا در آينده هيچ کس قادر به استرداد آن نباشد.

لازم به ذکر است حکومت آل سعود در سال های اخیر با اعتراض های آشکار مردمی در سراسر کشور (به ویژه در استان الشرقیه)، تظاهرات علیه فقر و فساد حاکم، دموکراسی خواهی، اعتراض به تضییع حقوق زنان و بازداشت های سیاسی و خفقان حاکم بر کشور مواجه بوده است.

۱۳۹۱/۷/۲۱

اخبار مرتبط