زراعت كار در گفتگو با نما:

قیمت نان در نانوایی های آزاد تغییری نخواهد داشت

عکس خبري -قيمت نان در نانوايي هاي آزاد تغييري نخواهد داشت

رییس صنف نانوایان سنتی گفت: افزایش قیمت برای نانوایانی است كه تحت نظارت اتحادیه و به صورت سنتی باید به كار خود بپردازند و نان را به دست مشتریان برسانند.

قاسم زراعت کار ریسس صنف نانوایان سنتی در گفتگو با نما با اشاره به بحث های روزهای اخیردرباره علت گران شدن نان، گفت: با توجه به اینکه از سال 93 نرخی برای قیمت نان تعیین نشده و مشکلاتی که برای دریافت یارانه نان وجود دارد، مشکلات بسیاری به وجود آمده است.
وی در ادامه اظهار داشت: باید گفت 15 درصد افزایش قیمت نانی که دولت در نظر گرفته است ، تنها سالیانه 5 درصد سهم نانوایان خواهد شد که آنهم هزینه کارگر و آب و برق خواهد شد و تنها از ضرر نانوایان جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به جلسه مشترک میان اتحادیه نان و آرد کشور ، توضیح داد: در این جلسه مساله سود 5 درصد مطرح شد و بسیاری از همکاران ما در این بخش معترضند و مقرر گردید که مطابق دستور وزیر صنعت یکسان سازی برای قیمت صورت گیرد.
وی افزود: باید برای بحث آرد و نان کارشناسی صورت گیرد تا یک گزارش دقیق به وزیر صنعت داده شود و در دولت تصمیم گیری بر سر قیمت نان صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه درطول چند سال گذشته کیفیت نان با توجه به افزایش قیمت تغییری نکرده است، اذعان داشت: کیفیت نان به کیفیت مواد اولیه بازمی گردد، ما در کشور یک زنجیره گندم، آرد و نان داریم و ما به عنوان تولید کننده و مردم به عنوان مصرف کننده در آخر چرخه قرار گرفته ایم.
وی در همین راستا اضافه کرد: 35 درصد گندم ها مرغوب و درجه یک و 35 درصد درجه دو و 30 درصد از این حجم گندم درجه 3 می باشد که دولت همه این گندم ها را به یک قیمت عرضه می کند و این در حالیست که ما افتخار می کنیم که به خودکفایی گندم رسیده ایم.
وی تصریح کرد: در واقع نانوایان سهمیه خود را دریافت می کنند و هرآنچه دریافت می کنند باید نان بپزند و به دست مردم برسانند.
زراعت کار با اشاره به اینکه قیمت نان در نانوایی های آزاد تغییری نخواهد کرد و به صورت عرضه و تقاضا خواهد بود، گفت: افزایش قیمت برای نانوایانی است که تحت نظارت اتحادیه و به صورت سنتی باید به کار خود بپردازند و نان را به دست مشتریان برسانند.
وی در پایان با بیان اینکه 85 درصد نان کشور را نانوایان سنتی تامین می کنند، یادآور شد: نرخ نامه ها به زودی چاپ و در اختیار نانواها قرار می گیرد و از طریق رسانه اعلام خواهد شد.

۱۳۹۶/۹/۸

اخبار مرتبط