به شبكه‌های اجتماعی تسلط كامل داریم

بسیاری از جرایم در حوزه‌های مالی، اطلاعات شخصی، خانوادگی، حوزه‌های امنیتی موسسات دولتی به وقوع می پیوندد كه پلیس فتا با شیوه‌های خاص و اقدام مستمر نسبت به سایت‌ها و شبكه‌های اجتماعی اشراف كامل پیدا كرده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار سید کمال هادیانفر گفت : پلیس بر فضای مجازی تسلط خوبی دارد این در شرایطی است که کاربران و متعاقب آن مجرمان و متخلفان این فضا به سرعت در حال افزایش است.

وی بیان داشت : پلیس فتا با رویکرد و راهبردهای مختلف در حوزه های شناسایی زمینه های وقوع جرم، پیشگیری از جرایم، مقابله و برخورد با جرایم و آموزش همگانی را به مرحله اجرا گذاشته و مقابله با جرایم فضای مجازی را بر عهده گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بسیاری از جرایم در حوزه های مالی، اطلاعات شخصی، خانوادگی، حوزه های امنیتی موسسات دولتی به وقوع می‌پیوندد که پلیس فتا با شیوه های مستمر نسبت به سایت ها و شبکه های اجتماعی اشراف کامل پیدا کرده و تهدیدات و آسیب های مرتبط بر فضای مجازی را در مقاطع مختلف زمانی احصاء و بروز می کند و بر مبنای این شناخت راهبردهای مقابله با جرایم، پیشگیری و آگاه سازی کاربران و جامعه را تعیین می‌کند.

رئیس پلیس فتا افزود : این سیاست و راهبردها بر تمام پلیس فتا استانهای کشور حاکم و اقدامات به صورت متمرکز اعمال می شود.

هادیانفر گفت : در حال حاضر با وجود کاربران بسیار زیاد و عدم وجود محدوده جغرافیایی و همچنین عدم آگاهی و تسلط کامل کاربران به فضای مجازی عوامل موثری در افزایش ارتکاب جرایم در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات بوده و وظیفه پلیس را سنگین و دشوار کرده است.

۱۳۹۱/۷/۲۱

اخبار مرتبط