تولد ۲۵ سالگی پیامك مبارك!

عکس خبري -تولد ?? سالگي پيامک مبارک!

اولین اس ام اس / تكست مسیج/ پیامك؛ 25 سال پیش ارسال شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، سوم دسامبر 1992 بود که مهندسی به نام «نیل پاپ‌ورث» پیام «کریسمس مبارک» را از رایانه خود به موبایل ریچارد جارویس، مدیر وودافون فرستاد و حالا یک ربع قرن بعد، ماهانه میلیاردها پیامک ارسال می‌کنیم.

قبل از اینکه گوشی‌های هوشمند لمسی بخشی از سخت افزار زندگی ما شوند، اغلب کاربران موبایل با زدن چند باره یکی از دکمه‌ شماره‌ها حرف مورد نظر را روی گوشی تایپ می کردند(البته هنوز برخی همچنان از این نوع موبایل و نیز پیامک استفاده می‌کنند) که به این سیستم T9 می‌گفتند(تکست روی 9 کلید) که منجر به نوشتن از طریق کلید شماره‌ها می‌شد.

وقتی گوشی‌های هوشمند یا همان اسمارتفون‌ها آمد شاهد ورود کیبورد QWERTY برای تایپ آسان مانند رایانه شدیم. گوشی‌هایی مانند بلک بری، موتو کیو، پالم تریو این مدلی ساخته شده و راهی بازار شدند.

در ژوئن 2000 بیش از 12 میلیون پیامک هر ماه در آمریکا ارسال می‌شد. ژوئن 2006 این رقم به 12.5 میلیارد رسید و در ژوئن 2007 به 45 میلیارد پیامک در ماه رسید و این زمانی بود که آیفون رونمایی و عرضه شد.

دو سال بعد تعداد پیامک‌ها به 161 میلیارد در آمریکا رسید و امسال در ژوئن این رقم به 781 میلیارد رسیده است.

با محبوب‌شدن گوشی‌های هوشمند در کنار اپلیکیشن‌های پیام رسان موبایلی و شبکه‌های اجتماعی، اس ام اس به چالش کشیده شد.اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اَپ، فیس‌بوک مسنجر،آی مسیج و ... به کاربر اجازه می‌داد تا بیش از استاندارد اس ام اس، پیامک به دیگران ارسال شود و البته تقریبا رایگان!

تنها در ماه جولای گذشته با واتس‌اَپ بیش از 55 میلیارد پیام ارسال شد.

به هر حال اس ام اس همچنان برای برخی که دسترسی به گوشی‌هوشمند ندارند، یک بدیل خوب محسوب می‌شود و همچنان از آن در برخی مناطق جهان استفاده می‌شود.

تولدت مبارک پیامک / تکست مسیج / اس ام اس!

۱۳۹۶/۹/۱۳

اخبار مرتبط