قدیری ابیانه در گفتگو با نما:

نمی‌توان به آمریكا و غرب برای حل مشكلات كشور اعتماد كرد/ غرب با وعده های جدید قصد فریب ایران را دارد

عکس خبري - نمي‌توان به آمريکا و غرب براي حل مشکلات کشور اعتماد کرد/ غرب با وعده هاي جديد قصد فريب ايران را دارد

كارشناس عالی مسائل استراتژیك گفت: از سر گرفتن هر مذاكره ای با غرب، از سوی ایران پذیرفته نیست چرا كه تجربه نشان داده است كه نمی توان به آنها اعتماد كرد و غرب قصد فریب ایران را با خواسته های جدیدش دارد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مسائل استراتژیک در گفتگو با نما درباره افسوس اروپاییان درباره موشکی نشدن برجام، گفت: هر چقدر ایران خودش را محتاج رابطه و مذاکره با غرب و یا توافق با آمریکا نشان دهد و هر چقدر که در پیرامون دستاوردهای برجام صحبت کند به همان میزان یا بیشتر، اروپاییان بر مطالبه گری خود می افزایند.
وی در ادامه اظهار داشت: آنها تلاش دارند ایران را در انزوا قرار داده و تحریم های عملی و سنگینی به منظور کسب امتیازات بیشتر از ایران انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه غرب از برجام دفاع می کند، اذعان داشت: در مقابل امتیازات زیادی که ایران تقدیمشان کرده، امتیازات کمی همراه با وعده های غیر عملی را تحویل ایران داده اند تا جایی که کارخانه های ما در انگلیس، آلمان و فرانسه یعنی سه کشور عضو 5+1 امکان برداشت از بانک ها را ندارند و این بدان معناست که تحریم ها علیه ایران هنوز ادامه دارد.
قدیری تاکید کرد: درواقع ما بدون اینکه دستاوردی در برجام داشته باشیم ، امتیازات زیادی را نیز تقدیم کردیم و طبیعی است که آنها از برجام دفاع کنند.
این کارشناس عالی مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه دولت ایران در حال حاضر دستش از وعده های برجام خالی است، بیان داشت: به نظر می رسد دولت ایران باید رفتار خود را تغییر دهد چراکه این روند باعث شده تا اروپاییان افسوس بخورند که چرا مذاکرات برجام را به بحث توان موشکی ایران نزدیک نکردند و یا در زمان مذاکرات برای کاهش توان موشکی ایران اقدامی انجام ندادند.
وی افزود: ما باید تنفر خود از غرب را به نمایش بگذاریم و دولت با صدای بلند بگوید که فریب غرب را خورده و غرب به وعده هایش عمل نکرده است و دست به تهدید غرب بزند که اگر به وعده هایشان عمل نکنند، محدودیت های هسته ای را که طی مذاکرات بیان کردند، از سر خواهد گرفت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از سر گرفتن هر مذاکره ای با غرب، از سوی ایران پذیرفته نیست چرا که تجربه نشان داده است که نمی توان به آنها اعتماد کرد و غرب قصد فریب ایران را با خواسته های جدیدش دارد.

۱۳۹۶/۹/۱۶

اخبار مرتبط