پورمختار در گفتگو با نما:

مجلس در تلاش است بودجه كشور عملیاتی شود

عکس خبري -مجلس در تلاش است بودجه کشور عملياتي شود

عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نگاه به این سمت است كه پول ها و اعتباراتی كه داده می شود اولا برای پروژه تعریف شده باشد و مشخص شود كه در چه اموری هزینه میشود و ثانیا اینكه آیا این هزینه انجام شده یا نشده است.

محمدعلی پور مختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با نما با بیان اینکه سیاست پیش روی دولت بودجه ریزی عملیاتی براساس عملکرد است، گفت: نگاه به این سمت است که پول ها و اعتباراتی که داده می شود اولا برای پروژه تعریف شده باشد و مشخص شود که در چه اموری هزینه میشود و ثانیا اینکه آیا این هزینه انجام شده یا نشده است.
وی در ادامه اظهار داشت: در بخش هایی از ورزش کشور شاهد هستیم که متاسفانه اصراف هایی صورت می گیرد و قراردادهایی منعقد می شود به ویژه در ورزش هایی که خود دولت حامی آنهاست مانند فوتبال و اصلا مشخص نیست که تکلیف این پول ها چه می شود.
وی افزود: ما در این مساله نیازمند این هستیم که بتوانیم بودجه را عملیاتی کنیم تا دقیقا مشخص شود که چه مبلغی در کجا و صرف چه اموری می شود.
وی با اشاره به اینکه دولت از روز اول اعلام کرده است که کاهش 20 تا 30 درصدی در بخش های مختلف ورزش کشور امکان پذیر است، بیان داشت: آنچه که بیان شد در واقع یک گزارش شفاهی است که از سوی آقای نوبخت سخنگوی دولت مطرح شده است که باید در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
پور مختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه ارقام اعلام شده باید در مقایسه با بودجه سال 96 قرار گیرد، اذعان داشت: با توجه به اینکه ورزش کشور سال پرکاری را پیش رو دارد باید بررسی شود که اگراین کاهش بودجه برای ورزش آسیب زاست و مانع از رسیدن ورزش کشور به اهداف پیش رو می شود حتما جلوی آن گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه سو استفاده هایی در بخش ورزش کشور صورت می گیرد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به مفاسدی که در این بخش وجود دارد حساس است و انتظار می رود که مسئولین ورزشی هم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند و از طرف دیگر نیز اگر در تامین بودجه نیز کاستی وجود داشته باشد قطعا مجلس در صورت لزوم جبران خواهد کرد.


۱۳۹۶/۹/۲۸

اخبار مرتبط