هشدار یمن به مردم عربستان و امارات

رئیس كمیته عالی انقلابی یمن خطاب به شهروندان در امارات و عربستان گفت كه خود را از برج‌ها و اماكن حساس اقتصادی و نظامی دور كنند.

به گزارش نما، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن روز سه‌شنبه از شهروندان در امارات و عربستان خواست که از اماکن حساس و استراتژیک اقتصادی، نظامی و تاسیسات حساس دور شوند.

وی افزود: همانگونه که رهبر انقلاب یمن گفت، من درخواست خود از همه را از جمله کسانی که در برج‌های عربستان و امارات کار یا زندگی می‌کنند تکرار می‌کنم و از همه آن‌ها می‌خواهم که مرخصی بگیرند و از این اماکن دور شوند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنانی به مناسبت گذشت یک هزار روز از آغاز تجاوز عربستان به یمن گفت که در آینده با ائتلاف متجاوز سعودی مقابله به مثل خواهد شد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سه‌شنبه هفته گذشته کاخ الیمامه در ریاض را با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون، نیروهای یمنی بارها مواضع متجاوزان در داخل و خارج از این کشور را با موشک‌های بالستیک و غیر بالستیک هدف قرار داده‌اند.

به گزارش تسنیم، عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه هفته گذشته در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به 35 هزار و 415 نفر رسید.
منبع: العالم

۱۳۹۶/۱۰/۶

اخبار مرتبط