موسوی لارگانی در گفتگو بانما:

دولت برای حل مشكلات اقتصادی چشم به دیگران داشت/ برجام مشكلات اقتصادی را حل نكرد

عکس خبري -دولت براي حل مشکلات اقتصادي چشم به ديگران داشت/ برجام مشکلات اقتصادي را حل نکرد

عضو هیئت رئیسه كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت چشم به پسابرجام دوخته بود تا با ایجاد رونق اقتصادی قیمت ارز كاهش یابد ولی با بدعهدی طرفین برجام،افزایش تحریم ها و فشار اقتصادی مضاعف عكس تصورات دولت در تكیه بر بیگانگان برای رفع مشكلات كشور اتفاق افتاد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی ایجاد شده در بازار ارز طی ماه های اخیر، گفت:علی رغم ادعای دولت مبنی بر رشد اقتصادی کشور و تک رقمی شدن نرخ تورم که باید شاهد رونق تولید و بالارفتن ارزش پول ملی کشور و کاهش نرخ ارز باشیم اکنون شاهد تغییر فاحش قیمت ها و تاثیر نامطلوب افزایش نرخ ارز بر اقتصاد جامعه هستیم.
وی با انتقاد از افزایش صعودی قیمت ها طی ماه های گذشته و ناتوانی دولت در کنترل نرخ ارز، عنوان نمود: توان کنترل قیمت ارز از جمله موضوعاتی بود که دولت یازدهم در شروع به کار با عملی نمودن آن مانور بسیاری داد که دولت دهم را ناتوان و خود را توانمند در کنترل قیمت ارز معرفی کند ولی متاسفانه اکنون شاهد از کنترل خارج شدن قیمت آن و بی برنامه بودن دولت برای رفع مشکلات موجود هستیم.
وی با اشاره به خوش بینی دولت به برجام برای بهبود امور اقتصادی، تصریح نمود: از علل افزایش قیمت ارز این بود که دولت چشم به پسابرجام دوخت تا با رفع تحریم ها به گمان خود رونق ایجاد شده و قیمت ارز کاهش یابد ولی عکس آن با بدعهدی طرف مذاکرات اتفاق افتاد.
وی با اذعان به نقش تحریم های پسا برجامی در وضعیت پیش آمده، اظهار داشت: بی نتیجه بودن برجام قیمت ارز را بالاتر برد چرا که با وجود پایبندی ایران بر توافقات صورت گرفته طرف مقابل همچنان تحریم های اقتصادی را پا برجا نگه داشته و با تحریم های بیشتر بر فشار اقتصادی می افزاید.
وی با ابراز تاسف از عملکرد دولت در تسهیل واردات بی رویه به کشور و عدم تکیه بر توان داخل،گفت: دولت باید با واردات بی رویه و قاچاق کالا برخورد جدی نموده و با انعقاد پیمان های مالی وپولی دو و چند جانبه با کشورهای طرف معاملات تجاری برای واردات ضروری وصادرات به مبادله اقدام نماید تا از تاثیر افزایش قیمت ارز بخصوص دلار و ضررهای هنگفت آن که می تواند ناشی از رفتار های سخیف دولتمردان آمریکایی و تحرکات منطقه ای آنان برای اعمال فشار اقتصادی بر کشور نیز باشد جلوگیری شود.
وی اذعان نمود: اگر از ارز بخصوص دلار فاصله گرفته و در مبادلات خود تحت عنوان پیمان های پولی با کشورهای طرف معامله وارد عمل شویم می توانیم به جای تبادل ارز به طریق دیگری تبادلات را انجام داده و از تاثیر مخرب نوسانات بازار ارز ایمن بمانیم


۱۳۹۶/۱۱/۲

اخبار مرتبط