واكنش آمریكا به عملیات نظامی تركیه در عفرین

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا از تركیه خواست تا در عملیات نظامی خود در شمال سوریه خویشتنداری نشان دهد.

به گزارش نما، ایالات متحده روز یکشنبه از ترکیه خواست تا در عملیات نظامی اش در شمال غرب سوریه، خویشتنداری نشان داده و این عملیات در شهر عفرین را محدود کند.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه روسیه و ترکیه به صورت تلفنی گفتگو کرده تا نگرانی خود را نسبت به اوضاع در شمال غرب سوریه اعلام کند.

نوئرت افزود: گرچه واشنگتن از نگرانی های مشروع ترکیه حمایت می کند ولی از آنکارا می خواهیم تا خویشتنداری به خرج دهد و تضمین کند که این عملیات نظامی از نظر ابعاد و مدت زمان اجرا محدود بوده و مانع از تلفات غیرنظامیان خواهد شد.

ارتش ترکیه روز شنبه مواضع شبه‌نظامیان کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» را که مورد حمایت آمریکا هستند در عفرین سوریه بمباران کرد و روز یکشنبه نیز علاوه بر گلوله‌باران منطقه، نیروی زمینی خود را به محدوده تحت کنترل کردها اعزام کرد.

ترکیه، که از «یگان‌های مدافع خلق» به عنوان گروهی تروریستی نام می‌برد، گفته است که هدف از عملیات نظامی‌اش با نام «شاخه زیتون»، پاکسازی منطقه از «تروریست‌ها» و امن کردن مرزهای ترکیه با سوریه است.

تخمین زده می‌شود که بین هشت تا 10 هزار شبه‌نظامی کرد در منطقه عفرین حضور داشته باشند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۱/۲

اخبار مرتبط