مدیران میانی كشور دغدغه بهبود كسب و كار ندارند

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تأكید كرد، بهبود محیط كسب و كار باید دغدغه جدی مدیران بالایی و میانی كشور باشد كه به نظر می‌رسد، تاكنون این اراده در بین مدیران میانی ایجاد نشده است.

به گزارش نما، حسین میرشجاعیان‌ حسینی در نشست توجیهی سامانه پایش فضای کسب و کار با حضور فعالان اقتصادی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام برگزار شد، با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار در کشور به بروکراسی اداری پیوند خورده است، گفت: اگر چه در دولت یازدهم توانستیم رتبه 152 ایران در شاخص‌های سهولت کسب و کار را به117 برسانیم اما در دو سال گذشته این رتبه نزول کرد و در حال حاضر به 124 رسیده است.

وی اصلاح قانون تجارت را بسیار ضروری عنوان و بیان کرد: اگر چه تغییر قانون در کشور ما به سختی صورت می‌گیرد، اما باید برای بهبود محیط کسب و کار این قانون به روز شود.

وی اظهار کرد: در حال استقرار سامانه «دادور» برای یکپارچگی شکایت های مربوط به مجوزها و پاسخ به آنها، سامانه «یاور» به عنوان میز خدمت یکپارچگی الکترونیکی و سامانه «سام» برای اتصال به پنجره واحد هستیم که این کار مشترک با کمک سازمان فناوری اطلاعات و سازمان اداره استخدامی انجام خواهد شد.

میرشجاعیان حسینی افزود: پنجره واحد را برای صدور مجوز های استانی به عنوان زیرمجموعه سامانه سام راه اندازی می کنیم و با ایجاد شدن زیرساخت ها در مرکز، زمان دریافت مجوزها در استان ها با زمانبندی مورد موافقت دستگاههای مختلف مشخص شود.

وی با بیان اینکه به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله مالیاتی و تامین اجتماعی واقف هستیم، گفت: درخواست داریم، مطالبه گری را برای تسهیل در امور پیگیری و پس از استقرار سامانه های مذکور، پیشنهادات و نظرات خود را برای تکمیل آنها به دولت اعلام کنید.

علی سایه میری نیز در این نشست با اشاره به رفع بسیاری از مشکلات و معضلات پیش روی افراد جهت اخذ مجوز گفت: تا محیط کسب و کار مناسب نباشد، حل مشکلات بنگاه های اقتصادی به تنهایی نیز نمی تواند به بهبود این محیط کمک کند زیرا دوباره مشکلات به وجود خواهند آمد.

وی خاطر نشان کرد : وجود مسائل و مشکلات در زمینه بانک ها، دریافت مجوزها، قوانین مزاحم، مالکیت های معنوی، بروکراسی اداری و عدم امکان فعالیت بخش خصوصی در فضای کشور، به مواد 10 گانه رتبه بندی فضای کسب و کار بر می‌گردد.

سایه میری، ایلام را استانی مولد، پشتیبان، همراه و در مسیر تولید طی دهه‌های گذشته معرفی و بیان کرد: به دلیل اینکه ایلام در کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، صنایع دستی و .. پرتلاش و فعال بوده، فعالان اقتصادی این استان بیشتر از محیط کسب و کار نامناسب گلایه دارند.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۱/۲

اخبار مرتبط