معرفی ۱۹ تولیدكننده مرغ به تعزیرات حكومتی

معاون وزیر كشاورزی از معرفی ۱۹واحد پرورش مرغ مادر گوشتی طی لیستی از سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان به سازمان تعزیرات حكومتی،برای كنترل قیمت جوجه یك روزه و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ خبر داد.

به گزارش نما، علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای مشترک به رکنی معاون امور تولیدات دامی، فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه و حسن‌زاده سرپرست اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران با موضوع "کنترل قیمت جوجه یک روزه" نوشت: «با توجه به روند افزایشی قیمت جوجه یک روزه گوشتی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت این نهاده با عنایت به هماهنگی‌های به عمل آمده و جلسات برگزار شده لطفا موارد ذیر را عملیاتی فرمایید:

1- کلیه واحدهای مرغ مادر باید جوجه‌های تولیدی خود را بر اساس سامانه سماصط به فروش برسانند هرگونه فروش خارج از این سازمانه تخلف محسوب شده و مشمول برخورد تعزیراتی می‌گردد. سازمان دامپزشکی و واحدهای تابعه معاونت امور تولیدات دامی در استان‌ها لازم است بر روند اجرای این موضوع نظارت دقیق و از صدور مجوزهای بهداشتی و جوجه‌ریزی برای مزارع مرغ مادری که رعایت نکنند خودداری نمایند.

2- سی درصد از تولید ماهانه کلیه مزارع مرغ مادر بایستی در بورس کالا با قیمت پایه 17000 ریال عرضه شود. در صورت عدم رعایت، معاونت امور تولیدات دامی از صدور حواله جوجه‌ریزی برای واحدهای متخلف خودداری می‌ورزد.

3- تعداد 19 واحد پرورش مرغ مادر گوشتی که طی لیست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به سازمان تعزیرات حکومت معرفی شده‌اند، لازم است کلیه تولیدات خود را با قیمت مصوب تنظیم بازار (17000 ریال) به اتحادیه‌های استانی مرغداران گوشتی خود تحویل دهند و اسناد مربوطه را به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال نمایند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مسئولیت حسن اجرای این بند را به عهده دارد.

4- ضروری است انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه، برنامه‌ریزی لازم را به منظور عرضه مستقیم جوجه یک روزه به تولیدکنندگان مجاز مرغ گوشتی بر اساس سامانه سماصط به عمل آورند.

5- دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی این معاونت مکلف است نظارت لازم را بر اجرای موارد مذکور اعمال نماید و در صورت عدم بازگشت قیمت به حاشیه مصوب ظرف یک هفته مراتب را جهت صدور مجوز واردات جوجه یک روزه اعلام نمایند.»
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۱/۳

اخبار مرتبط