شیرزاد اینجا و آنجا و هیچ جا!

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب روز گذشته با دو عنوان «نماینده مجلس ششم» و «استاد دانشگاه» برای دو روزنامه اصلاح طلب دو یادداشت، اما در یك موضوع نوشت


احمد شيرزاد، فعال سياسي اصلاح طلب روز گذشته با دو عنوان «نماينده مجلس ششم» و «استاد دانشگاه» برای دو روزنامه اصلاح طلب دو يادداشت، اما در يك موضوع نوشت؛ ‌موضوع این دو یادداشت گفت وگوي تلويزيوني رئيس‌جمهور بود. دو يادداشتي كه فاقد تحليل‌ بودند و در شبكه‌هاي اجتماعي نظرات موافق و مخالفي به مراتب قوي تر از آن بسيار بودند.
روشن است وقتي گفت‌وگوي رئيس جمهور آخر شب تمام شده و روزنامه‌ها از زمان زير چاپ رفتنشان چند ساعتي گذشته، يعني براي نگارش يادداشت هيچ زماني نيست و عجيب است شيرزاد توانسته باشد دو يادداشت بنويسد. با خواندن مطالب اما درمي‌يابيم يكي صرفاً خبري نگاشته شده و تكرار سخنان رئيس جمهور است و آن ديگري هم كوتاه نوشته‌اي در نقد رضا رشيدپور! همين البته يعني كه مصاحبه رئيس جمهور حرفي براي گفتن نداشته است.
هنر شيرزاد هم يحتمل اين بوده كه از هيچ، دو يادداشت درآورده است! شيرزاد در عين حال از معدود اصلاح طلباني است كه اين گفت‌وگو را تحسين كرد و آن را «سرشار از خبرهاي مهم، حائز اهميت و قابل پرداختن» دانست و در مورد پاسخ‌هاي رئيس جمهور هم نوشت «لحن آقاي رئيس جمهور بود كه منطقي سعي كردند پاسخ‌هاي واقعي به سوالات چالشي بدهند. » باقي اصلاح طلبان به هر دليلي از محتواي گفت‌وگوي حسن روحاني استقبال نكردند و حتي آن را به انتقاد گرفتند.

۱۳۹۶/۱۱/۴

اخبار مرتبط