فرانسوی ها به دنبال قهرمانی در جام جهانی

تیم ملی فوتبال فرانسه تلاش می كند تا با هدایت دشان، دومین قهرمانی در ادوار جام جهانی را كسب كند.

به گزارش نما، تیم ملی فوتبال فرانسه که با هدایت دیدیه دشان به جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد، در گروه سوم با تیم های استرالیا، پرو و دانمارک همگروه است و تلاش می کند تا پس از 22 سال بتواند بازهم قهرمان بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان شود.

تیم ملی فرانسه، نخستین بازی خود را در یک مه 1904 انجام داد که این مسابقه با نتیجه 3 بر 3 مقابل بلژیک به تساوی رسید. همچنین بهترین برد فرانسه به دیدار با آذربایجان باز می گردد که خروس ها موفق شدند 10 بر صفر پیروز شوند و آنها سنگین ترین شکست شان را مقابل دانمارک تجربه کردند و با نتیجه 17 بر یک شکست خوردند.

تیم ملی فوتبال فرانسه در راه مقدماتی جان جهانی 2018 روسیه توانست با 23 امتیاز صدرنشین شود و راهی روسیه شود. دروازه بان تیم فرانسه، هوگو لوریس است و درخط دفاع سیدیبه ( بارسلونا )، کوشینلی ( آرسنال )، سانیا ، زوما ( چلسی ) بازی می کند و خط هافبک این تیم را پوگبا ( منچستریونایتد ) ، کانته ( چلسی ) ، پایت ( مارسی )، بوکایوکو ( چلسی ) و در خط هجومی این تیم نیز ژیرو ( آرسنال ) و لاکازت ( آرسنال ) بازی می کنند.

ورزشگاه خانگی تیم ملی فرانسه، استاد دوفرانس با گنجایش 81.338 نفر است. این ورزشگاه در سال 1998 شاهد قهرمانی خروس ها در جام جهانی بوده است.

فوتبال فرانسه از ابتدا تاکنون ستاره های زیادی داشته است از میشل پلاتینی ، لوران بلان ، دیدیه دشان ، فابین بارتز ، مارسل دسایی، زین‌الدین زیدان ، لیلیان تورام گرفته تا پاتریک ویرا ، تیری آنری ، پیرس ، اریک آبیدال ، فلورن مالودا ، سمیر نصری ، فیلیپه مکسز ، فرانک ریبری.

اما زیدان به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال در جهان شناخته می شود و به یک اسطوره در فوتبال فرانسه تبدیل شده است. زیدان درتاریخ فوتبالی خود توانسته است 3 بار در سال های 1998 ، 2000 ، 2003 بهترین بازیکن سال جهان و یک بار هم به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شود و پس از میشل پلاتینی دومین فوتبالیست تاریخ فرانسه را به خود اختصاص داده است. زیدان برای کشور فرانسه و فوتبال فرانسه به نماد افتخار تبدیل شده است و حرکت جنجالی او در فینال 2006 همگان در ذهن فوتبال دوستان باقی خواهد ماند.

افتخارات تیم ملی فوتبال فرانسه؛

جام جهانی :

1 بار قهرمانی در سال : 1998

1 بار نایب قهرمانی در سال : 2006

2 بار مقام سومی در سال های : 1958 ، 1986

1 بار مقام چهارمی در سال : 1982

جام ملت های اروپا :

2 بار قهرمانی در سال های : 1984 ، 2000

جام کنفدراسیون‌ها :

2 بار قهرمانی در سال های : 2001 ، 2003

در جام جهانی 1930، تیم ملی فوتبال فرانسه به همراه تیم ملی مکزیک، نخستین بازی های جام جهانی را انجام دادند ، که این بازی با نتیجه 4-1 به سود فرانسه به پایان رسید .تیم ملی فرانسه در گروه A این مسابقات به همراه تیم های شیلی ، آرژانتین و مکزیک قرار گرفت و پس از پیروزی در مقابل مکزیک، در مقابل تیم های آرژانتین و شیلی تن به شکست داد و از رقابتها حذف شد اما اوج افتخار خروس ها به جام جهانی 1998 فرانسه برمی گردد که این کشور برای دومین بار به عنوان میزبان رقابتهای جام جهانی انتخاب شد و توانست به قهرمانی برسد.

تیم فرانسه پس از هم گروهی با تیم های دانمارک ، آفریقای جنوبی و عربستان سعودی توانست به عنوان تیم اول از گروه خود به مرحله پلی آف صعود کند و سپس با تیم ملی پاراگوئه دیدار کرد و با نتیجه 1-0 پیروز شد.

شاگردان ژاکه در مرحله یک هشتم نهایی با تیم ملی ایتالیا رودر رو شدند و در ضریات پنالتی این تیم را با نتیجه 4-3 شکست دادند و پا به نیمه نهایی این رقابتها گذاشتند و به مصاف شگفتی ساز جام جهانی، کرواسی رفتند. فرانسه در آن بازی نفس گیرموفق شد کرواسی را با نتیجه 2-1 شکست دهد تا برای اولین بار به فینال جام جهانی راه پیدا کند. از سوی دیگر تیم ملی برزیل با غلبه بر تیم ملی هلند در نیمه نهایی پا به فینال گذاشت تا بتواند پنجمین قهرمانی خود را کسب کند اما در یک بازی هیجان انگیز از سوی هر دو تیم این تیم فرانسه بود که توانست برزیل را با نتیجه سنگین 3-0 شکست دهد و برای اولین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حالا شاگردان دشان امیدوارند با ستاره های فراوان در اروپا، بتوانند بازهم قهرمان شوند و جام را از دست ژرمن ها بربایند.

۱۳۹۶/۱۱/۸

اخبار مرتبط