هر جا بتوانیم ایرانی‌ها را پس‌ می‌زنیم

سازمان سیا اعلام كرد با توجه به تشدید تنش‌های میان ایران و عرببستان در منطقه ، هركجا كه بتوانیم با ایرانی‌ها مقابله میكنیم.

به گزارش نما، «مایک پامپئو»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بار دیگر طی مصاحبه‌ای به متهم کردن بی پایه و اساس ایران پرداخت. وی همچنین از افزایش تنش‌ها میان ایران و عربستان ابراز نگرانی کرده است.

رئیس سیا در مصاحبه با «بی‌بی‌سی»، «تهدیدهای غیرهسته‌ای» از جانب ایران را تهدیدی جدی علیه ثبات خاورمیانه خواند. وی گفت: «امیدواریم دنیا با ما در درک این موضوع همراه شود که تهدیدهای ایران-تهدیدهای غیرهسته‌ای ایران- چالشی بسیار جدی علیه ثبات در خاورمیانه هستند.»

وی در ادامه گفت: «این نوع رفتارها غیرقابل قبول هستند و ما مسئولیت داریم با آنها مقابله کنیم.»

پامپئو در پاسخ به سوالی درباره احتمال بروز نوعی درگیری میان ایران و عربستان در نتیجه شدت گرفتن تنش‌ها میان دو کشور گفت: «در این باره خیلی نگران هستیم. لازم است اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق رخ نمی‌دهد و راهش این است که مردم ایران درک کنند که این اتفاق برای آنها خوب نیست.»

رئیس سیا در بخش دیگری از این مصاحبه تحلیل‌ها درباره کاهش نفوذ آمریکا در درگیری‌های سوریه را رد کرد. وی گفت: «ما روی این مجموعه پیچیده مشکلات کار خواهیم کرد و در هر جا که بتوانیم، ایرانی‌ها را پس خواهیم راند.»

وی درباره نامه‌ای که چند ماه پیش به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشته بود هم اظهارنظر کرد.

پامپئو گفت: «می‌خواستم پیام روشنی به قاسم سلیمانی بفرستم که آمریکایی‌ها-غربی‌ها، انگلیسی‌ها و دیگران- منافعی دارند که حمله به آنها با مقابله به مثل رو به رو خواهد شد.»
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط