گروگانگیری در تهران رهایی در آنكارا

دو كودك تهرانی كه از روز 10 آذر ماه سال جاری ربوده شده و از طریق مرز زمینی به تركیه برده شده بودند با تلاش پلیس ایران و همكاری پلیس بین المللی اینترپل در آنكارا رها شدند.

به گزارش نما، کودکان تهرانی که به وسیله تلگرام با آدم ربایان آشنا شده بودند به بهانه کار در ترکیه ربوده شده بودند سرانجام با پیگیری‌های پلیس آگاهی و اینترپل آزاد شدند:

روز دهم آذر ماه بود که مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ از وقوع یک حادثه هولناک با خبر شدند.

ماجرا از این قرار بود که دو کودک تهرانی توسط دو مرد آدم ربا ربوده شده و با وعده و وعید به ترکیه منتقل شده بودند.

براساس اوراق این پرونده فردای همان روز پدر یکی از کودکان در کلانتری 106 نامجو حاضر شده و از ربوده شدن فرزندش که کونگ فو کار بود خبر داد.

بیشتر بخوانید:
پرونده آدم‌ربایان چاه وحشت بررسی می‌شود
رهایی‌ گروگان‌ میلیاردی‌

این مرد در حضور مأموران پلیس مدعی شد مردی با پسر دیگرم تماس گرفته است و گفته یا یک میلیون تومان بدهید و یا اینکه فرزندتان را از کشور خارج خواهم کرد.

وی ادامه داد: پسر ربوده شده ام مهرداد نام دارد و در شرف 13 سالگی است. من فکر می کنم دو مرد آدم ربا او را با بهانه کار کردن در ترکیه ربوده باشند. از شما نیز تقاضا دارم که هر چه سریعتر فرزندم را پیدا کنید.

باتوجه به اظهارات پدر پسربچه ربوده شده موضوع به بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران اطلاع داده شد و بازپرس رضوانی دستورات مربوط به بازداشت متهمین و پیدا کردن مفقودی را صادر کرد.

مأموران در مسیر رسیدگی به این پرونده قرار داشتند که خیلی زود مشخص شد دوست مهرداد نیز به همین شیوه و شکل ربوده شده است.

با بررسی های دقیقتر مشخص شد مهرداد و دوستش از طریق تلگرام با متهم اصلی در ارتباط بودند و بالاخره با عملیات پیچیده فنی در زمینه موضوع محل اصلی نگهداری گروگان ها در آنکارا مشخص شد.

مأموران پلیس با برقراری ارتباط با اینترپل بالاخره موفق شدند تا محل نگهداری دو کودک ربوده شده در آنکارا را شناسایی کرده و از این طریق هر دو نجات داده شدند.

تحقیقات در این پرونده همچنان در جریان است و به زودی گروگان های رها شده از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل اولیای آنها خواهند شد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط