شرط افتخاری برای آوانس 2 گله به الهلال

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینكه این باشگاه برای بازی با عربستانی‌ها قطر را معرفی كرده است، گفت: به یك شرط حاضریم هركجا تیم الهلال خواست بازی كنیم و دو گل هم به آنها آوانس بدهیم!

به گزارش نما، تیم فوتبال استقلال بعد از موفقیت در نیمه نهایی جام حذفی و صعود به فینال این مسابقات، آماده حضور در مسابقات مهم و معتبر لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. مهمترین اتفاقات پیرامون حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بحث میزبانی این تیم از الهلال در مرحله گروهی مسابقات و استخدام یک مهاجم خارجی به منظور تقویت تیم برای حضور در این رقابتها است. سیدرضا افتخاری مدیرعامل این باشگاه توضیحاتی را ارائه کرد:

عمان را از گزینه هایمان خارج کردیم

افتخاری درباره اینکه رسانه های کشورهای عربی مدعی شده اند عمان میزبان تیم های ایرانی برابر عربستانی ها است، بیان داشت: ابتدا فکر می‌کردیم بر خلاف سال گذشته می‌توانیم از تیم‌های عربستانی در ایران میزبانی کنیم. اما بعد که مشخص شد اینطور نیست و باید مثل سابق در کشور ثالثی میزبان عربستانی‌ها باشیم به بررسی گزینه‌ها پرداختیم. مسقط را خیلی زود از گزینه‌های خود خارج کردیم چون به دلیل نزدیکی عربستان به این کشور و سهولت سفر شهروندان عربستان به مسقط عملا آنجا میزبان تیم عربستانی می‌شد و شرایط برای تیم های ایرانی مناسب نبود.

آذربایجان و ارمنستان نمی‌شد؛ به قطر رسیدیم

وی ادامه داد: سپس به برخی کشورها نظیر آذربایجان و ارمنستان فکر کردیم که دیدیم به دلیل اروپایی بودن این کشورها طرح این موضوع می‌تواند از اساس با مخالفت مواجه شود. در کشورهای اطراف بعضی‌ها از نظر آب و هوایی در این فصل سال مناسب انجام این بازی نبودند، بعضی‌ها شرایط میزبانی از مسابقاتی به این مهمی را نداشتند و عملا گزینه‌های ما محدود می‌شد. لذا به گزینه قطر رسیدیم و این کشور را معرفی کردیم.

امکان تغییر قطر زیاد نیست

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: بعید می‌دانم AFC با میزبانی ما در قطر مخالفت کند. از یک سو زمان زیادی به مسابقات نمانده و از سوی دیگر شرایط برگزاری بازی‌ها در قطر و اسپانسرینگ به نوعی هست که AFC هم تمایلی به تغییر محل برگزاری این بازی نداشته باشد. لذا ما به جو سازی رسانه‌های سعودی توجه نمی‌کنیم و فعلا بنا را بر حضور در کشور قطر گذاشته‌ایم.

عربستانی‌ها می خواهند حرف زور بزنند

وی یادآور شد: عربستانی‌ها دوست دارند حرف خودشان را به کرسی بنشانند. آنها یکبار با نفوذی که داشتند بازی‌ها را به کشور ثالث کشیدند و لابد الان هم دلشان می‌خواهد میزبانی را به کشوری ببرند که دوست دارند. قطعا به دلیل مراودات سیاسی عربستانی ها با کشور قطر تمایلی به حضور در این کشور ندارند اما ما به این جوسازی آنها توجه نمی‌کنیم.

یک ایرانی در سوئد گزینه ما را ترساند

افتخاری در خصوص جذب مهاجم خارجی گفت: حالا همه می‌دانند که ما روی هر گزینه‌ای دست گذاشتیم یا از داخل ایران به خاطر منافع مالی خودشان و یا عوامل ضد انقلاب خارج از ایران برای مقاصد سیاسی، او را از حضور در ایران ترساندند. اخیرا هم روی یک مهاجمی که در سوئد بازی می کند، دست گذاشتیم که متاسفانه ایشان به یک ایرانی مقیم سوئد مراجعه می‌کند تا برای حضور در استقلال تحقیق کند و آن فرد گزینه ما را از حضور در ایران می ترساند. یکی دو گزینه دیگر را هم یک ایجنت ایرانی ترساند که شفر او را شناسایی و به ما اعلام کرد.

مهاجم خارجی را برای آسیا می خواهیم

وی افزود: خوشبختانه شرایط تیم ما به حدی رسیده که حتی بدون جذب مهاجم خارجی هم مشکل گلزنی تیم حل شده است اما اصرار ما برای جذب مهاجم خارجی به تقویت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا باز می گردد. اصرار شفر هم برای همین است. وگرنه با همین بازیکنان در لیگ و جام حذفی مشکلی نداریم. می بینید که تیم های عربستانی و اماراتی برای آسیا چقدر مجهز هستند و از چه بازیکنان بزرگ خارجی سود می برند. دست ما برابر آنها با این حساب خالی است.

با الهلال نه با کل دنیا بازی داریم

مدیرعامل استقلال در ادامه صحبتهایش خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی ما علیه عراق می گفتیم ما با عراق نمی جنگیم بلکه با دنیا می جنگیم. الان در فوتبال هم همین است. ما در آسیا با تیم الهلال عربستان بازی نداریم بلکه با دنیا بازی داریم. اخیرا آنها یک بازیکن گرفته‌اند به ارزش ۶ میلیون دلار. این در حالی است که کل تیم ما با مربی و بازیکن و همه چیزش به ۶ میلیون دلار نمی‌رسد.

به یک شرط حاضریم به تیم عربستانی ۲ گل آوانس بدهیم

افتخاری ادامه داد: ما حاضریم با الهلال هرکجا که آنها بگویند در شرایطی بازی کنیم که نه ما بازیکن خارجی استفاده کنیم و نه آنها! حتی حاضریم با این شرایط ۲ گل هم به آنها آوانس بدهیم تا مشخص شود فوتبال کدام کشور قوی تر است اما خب آنها پول دارند و می‌توانند بهترین‌های دنیا را بخرند و ما از این حیث در محدودیت کامل هستیم. بودجه تیم استقلال با بودجه تیمی مثل الهلال اصلا قابل مقایسه نیست. این یک جنگ نابرابر است.

دو مهاجم خارجی دیگر در راه تهران هستند

وی یادآور شد: زمان زیادی برای اعلام لیست آسیایی خود نداریم و اگر قرار است مهاجم جدیدی بگیریم در این مدت زمان کم باید این کار را بکنیم. شفر دو گزینه دیگر به ما معرفی کرده و ما مقدمات حضور آنها را در تهران فراهم کردیم. انشاءالله که اتفاقات گذشته تکرار نشود و خیلی زود شاهد حضور آنها در تهران باشیم تا در صورت موفقیت در تست های پزشکی و دیگر مراحل، نام آنها را به لیست اضافه کرده و برای دیدارهای آسیایی نیز قادر به استفاده از آنها باشیم.

پیروزی در آبادان کار ساده‌ای نبود

مدیرعامل آبی پوشان در خصوص پیروزی این تیم برابر صنعت نفت در مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم اظهار داشت: ما در آبادان کار سختی پیش رو داشتیم و خوشبختانه بچه‌ها توانستند از پس این کار سخت بر آمده و با شکست صنعت نفت به فینال جام حذفی برسند. شاید به جرات بتوان گفت اگر یک تیم بود که در چنین بازی حساسی می توانست صنعت نفت را در آبادانش شکست دهد، آن تیم، تیم استقلال بود. در خصوص قهرمانی جام حذفی هم گرچه امیدمان خیلی زیاد است اما تا وقتی که جام قهرمانی را در پایان بازی فینال بالای سر نبریم نباید در باره آن صحبت کنیم.

پشت قائدی را خالی نمی کنیم

افتخاری در پایان در خصوص آخرین شرایط مهدی قائدی بیان داشت: از شرایط عمومی مهدی قائدی خبر دارم و خدا را شکر می‌کنم که به زندگی برگشت. برای مرحوم احمدرضا شاکر بسیار متاثر شدیم و این ضایعه را یکبار دیگر به خانواده آن مرحوم تسلیت می گویم. با پزشکان معالج قائدی در تماس هستیم و شرایط او را کاملا رصد می‌کنیم. به محض این که شرایطش به حدی برسد که امکان جابجایی‌اش وجود داشته باشد او را به تهران منتقل می‌کنیم تا مراحل درمانش را مستقیم زیر نظر بگیریم. قائدی سرمایه باشگاه استقلال است و ما پشت او را خالی نمی کنیم. برای درمان و بازگشت زود هنگامش به میدان نیز هرکاری لازم باشد انجام می دهیم.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط