آل‌اسحاق: آتیه جهان از آسیا نشأت خواهد گرفت

به اعتقاد رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق، مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه گویای این است كه اگر در آینده جهان بخواهد سامان پیدا كند باید با خاورمیانه وارد رابطه تجاری و سیاسی شود.


به گزارش نما، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه آتیه جهان از آسیا نشأت خواهد گرفت، گفت: مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه گویای این است که اگر جهان بخواهد سامان یابد باید با خاورمیانه وارد رابطه تجاری و سیاسی شود:

یحیی آل‌اسحاق رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق صبح امروز (شنبه) در دومین روز از بیست و نهمین نشست احزاب آسیایی و اجلاس جاده ابریشم اظهار داشت: خاورمیانه در تمامی حوادث دنیا نقش بسزایی داشته و اخبار روزانه بیانگر این است که مهمترین اتفاقات دنیا در این منطقه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مسئله که مسئولان کشورهای منطقه آسیا توانسته‌اند طی بیست و نه اجلاس مسائل این منطقه را تبیین کنند بسیار قابل تحسین است، افزود: ما می‌دانیم که آتیه جهان از آسیا نشات خواهد گرفت.

به اعتقاد رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق، مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه گویای این است که اگر در آینده جهان بخواهد سامان پیدا کند باید با خاورمیانه وارد رابطه تجاری و سیاسی شود.

آل اسحاق می‌گوید که اگر می‌خواهیم آینده درخشانی داشته باشیم، باید رابطه اساسی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان کشورهای آسیایی صورت بگیرد و امیدوارم اگر خواهان جریان اصلاحی و توسعه پایدار هستیم استراتژی تجاری را در درجه اولویت قرار دهیم.

به باور وی، همراه شدن موضوع جاده ابریشم با احزاب در این اجلاس کاملا درست است و ما باید بتوانیم به کمک هم توسعه پایداری را در منطقه شکل دهیم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مسائل تجاری منطقه احتیاج به برنامه‌های اجرایی دارد و اگر بخواهیم این فکر پایدار شود باید مسائل کاربردی را با آن توأم کنیم.

آل اسحاق با بیان اینکه این اجلاس می‌تواند به کمیته‌ای تحقیقاتی در راستای تأسیس شرکت‌های مشترک گردشگری تبدیل شود، تصریح کرد: منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم ظرفیت‌های اجرایی بالایی داشته و می‌تواند اهداف سیاسی و تجاری ما را محقق کند.

وی در پایان تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی پروژه‌های اجرایی در راستای تشکیل چندین شرکت به روز گردشگری و حمل و نقل را الزامی دانست.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط