اختصاصی نما:

پایان لیگ وزنه برداری بدون دستاورد

عکس خبري -پايان ليگ وزنه برداري بدون دستاورد

برگزاری لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران ، برخلاف دیگر لیگ ها كه نقش تعیین كننده در آمادگی ملی پوشان برای حضور در رقابتهای مختلف را دارد ، تنها محلی است كه ملی پوشان حدنصابهای كسب شده در اردوهای آمادگی و یا حضور در رقابتهای آسیایی و جهانی را برای تیم هایشان به ثبت برسانند.

یک فصل دیگر از لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران بدون هیچ دستاوردی با قهرمانی تیم بیمه رازی که در آخرین روزهای آغازین لیگ اقدام به تیمداری در وزنه برداری کرد ، به پایان رسید.
لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران که از عمرش بیش از 25 سال می گذرد ، این بار نیز بدون آنکه دستاوردی برای وزنه برداری ایران داشته باشد و بتواند علاقه مندان ، را با این رشته ورزشی آشتی دهد و یا اینکه چهره ای جدید به وزنه برداری کشورمان ارائه دهد ، پس از پنج هفته به پایان رسید و همانطور که پیش بینی می شد تیم بیمه رازی که نخستین حضورش را در لیگ وزنه برداری تجربه کرد و با استفاده از شماری از ملی پوشان کشورمان را در اختیار داشت جام قهرمانی را از آن خود کرد و تیم های مناطق نفت خیز جنوب و رعد پدافند هوایی عناوین بعدی را کسب کردند.
لیگ وزنه برداری که سابقه اش از بسیاری از رشته های ورزشی نوپا در کشورمان بیشتر است ، این بار نیز با پخش زنده مسابقات نتوانست زمینه ساز سرمایه گذاری تیم های متمول در لیگ و آشتی علاقه مندان با این رشته ورزشی مدال آور شود.
سکوت و سردی حاکم در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران در نبود علاقه مندان به این رشته ورزشی در طول پنج هفته برگزاری رقابتهای لیگ را می توان نشانه ای از فاصله ایجاد شده بین خانواده وزنه برداری با مسوولان فدراسیون وزنه برداری که نشات گرفته از عملکرد این مسولان است ، ارزیابی کرد.
امسال نیز بسان سال های گذشته در پایان لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران شاهد رونمایی از چهره جدیدی نبودیم که بتوان آینده روشنی را برای او در رشته وزنه برداری پیش بینی کرد و همچنان وزنه بردارانی که به دفعات در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های سنی جوانان و بزرگسالان حضور داشتند در هفته های مختلف لیگ قدرت نمایی کردند.
پخش زنده رقابتهای لیگ نیز نتوانست باشگاه های متمول را به سرمایه گذاری در این رشته ورزشی سوق دهد تا شاهد رونق وزنه برداری با حضور تیم های قدرتمندی همچون پیکان ، ذوب آهن اصفهان ، آتش نشانی ، راه آهن ، پیام ارتباطات و ... که سابقه حضور در این لیگ را داشتند ، باشیم .
نه تنها باشگاه های متمول از سرمایه گذاری در لیگ وزنه برداری امتناع کردند بلکه شاهد آن بودیم که باشگاه هایی همچون ذوب آهن اصفهان و ملی حفاری اهواز که سال ها حضورشان گرمی بخش مسابقات بودند ، با کناره گیری خود از حضور در لیگ در رشته های دیگری به فعالیت پرداختند بدون آنکه کنکاشی در خصوص عدم سرمایه گذاری این باشگاه ها صورت گیرد .
به جای سرمایه گذاری باشگاه هایی که از توان مالی مناسبی برای سرمایه گذاری در رشته وزنه برداری را دارند ، سه تیم نظامی نیروی زمینی ، نیروی هوایی و رعد پدافند هوایی بسان سال های گذشته نیمی از سهم تیم های شرکت کننده در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران را دارا هستند.
این سه تیم نظامی بدون پرداخت وجهی ، با استفاده از وزنه برداران جوانی که دوران مقدس سربازی خود را می گذرانند ، در لیگی حضور دارند که مورد بی مهری باشگاه هایی با سرمایه های بسیار است .
برگزاری لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران ، برخلاف دیگر لیگ ها که نقش تعیین کننده در آمادگی ملی پوشان برای حضور در رقابتهای مختلف را دارد ، تنها محلی است که ملی پوشان حدنصابهای کسب شده در اردوهای آمادگی و یا حضور در رقابتهای آسیایی و جهانی را برای تیم هایشان به ثبت برسانند.
بی شک تنها نقطه مثبت برگزاری لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران ضمن پرکردن تقویم فدراسیون وزنه برداری ، ایجاد زمینه کسب درآمدی اندک برای وزنه برداران و کادرهای فنی تیم های مختلف است و بس.
درنبود این نقطه مثبت می توان گفت ، لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در طول سال های اخیر هیچ دستاوردی برای وزنه برداری ایران نداشته و نخواهد داشت



۱۳۹۶/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط