نیم نگاهی به «جشن دلتنگی» جشنواره فجر

قصد فیلمساز در «جشن دلتنگی» این است كه مخاطبان فضای مجازی با منطق آینه‌واری، خودشان را در این فیلم ببینند.

به گزارش نما، فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است. این فیلم شرح حال و روزگار فعلی ما است. زندگی در این روزها به دلیل هجوم ارتباطات مجازی فرصت کمی را برای دیدن یکدیگر در اختیارمان قرار می دهد همین باعث می‌شود که فضای مجازی در زندگی هریک از ما پررنگ شود.

قصد فیلمساز این است که مخاطبان که این روزها درگیر فضای مجازی هستند با منطق آینه‌واری، خودشان را در این فیلم ببینند. با توجه به فراگیر بودن قصه فیلم «جشن دلتنگی» به نظر می‌رسد همه آدم های جامعه می‌توانند خود را در این قصه بیابند. در این فیلم 4 خانوده را که ما به ازای بیشتری در جامعه دارند، مورد توجه قرار گرفته است.

فیلم در چهار اپیزود روایت می‌شود و تقطیع ها به صورت حساب شده و دقیق صورت می گیرد و با ظرافت افراد با سنین مختلف و افکار مختلف را برای نمایش تاثیرات فضای مجازی بر افراد به تصویر می‌کشد. این روایت ها به طور موازی و متقاطع پیش می روند و مخاطب با همه همراه می‌شود.

این فیلم فارغ از شعار دادن، زیاده‌گویی و جهت‌گیری، در منطق روایی‌اش، روایت قصه‌ای سرراست را رسالت خود در نظر گرفته است. در این فیلم سعی شده هیچ بخشی از فیلمبرداری، بازی و... دیده نشود و همه ارکان‌های فیلم در خدمت قصه باشد.

پوریا آذربایجانی با ارائه درست و منطق روایی توانست قدرت خود در روایت یک قصه در چهار اپیزود را به رخ بکشد و نشان دهد فیلمسازی با درایت و هوشمند است که با نگاه سلامت تنها به دنبال بزرگنمایی مشکلات و معضلات جامعه نیست.

۱۳۹۶/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط