ابوترابی در گفتگو با نما :

ضعف شهرداری در مقاوم سازی ساختمان های فرسوده مشهود است

عکس خبري -ضعف شهرداري در مقاوم سازي ساختمان هاي فرسوده مشهود است

عضو كمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری می بایست ضعف خود را در زمینه مقاوم سازی بافت ها و ساختمان های فرسوده برطرف كند تا از بروز خطرات احتمالی كه در آینده ممكن است به وجود بیاید جلوگیری كرده و هزینه های كمتری متحمل شود.


ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو،گفت: باید پس از تکمیل اطلاعات، تحقیق و بررسی های لازم و شنیدن نظر کارشناسان خبره ایمنی ازچرائی بروز این حادثه صحبت کنیم لذا ترجیح می دهم پس از اطفاء حادثه آتش سوزی به ابراز نظر در این مورد بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه ساختمان های بسیاری وجود دارند که نیاز به ایمن سازی برای آنها ضروری است ُ گفت: مقاوم سازی باید برای این دست ساختمان ها که در شهر تهران نیز کم نیستند صورت گیرد و قانون به شهرداری ها اجازه داده که مطابق ماده 54 قانون شهرداری با نصب تابلو واعلام خطر اقدام به تخلیه وتخریب اماکن غیر ایمن نمایند.
وی افزود: کارشناسان شهرداری ها باید با بررسی احتمال بروز خطر در هماهنگی با کارشناسان رسمی دادگستری وبا نصب تابلو به فوریت اقدام به جلوگیری از بروز خطر و پیشگیری از حوادث احتمالی چون حادثه پلاسکو یا آتش سوزی کنونی ساختمان فرسوده وزارت نیرو و تبعات ناگوار آن نماید.
وی با تاکید بر اینکه قوانین موجود ما ظرفیت های خوبی برای شهرداری ایجاد کرده و این امکان را به شهرداری ها داده که با پیشگیری مانع بروز حوادث شوند اظهار داشت: امروز برخی شهرداری ها در کشور از این قانون استفاده می کنند و شهرداری تهران هم باید به این قانون عمل نماید و با شناسایی ساختمان های فرسوده که بیم تخریب دارد در هماهنگی با کارشناس قضایی بدون چشم پوشی و اغماض با متخلفین برخورد نماید.
ابوترابی با بیان اینکه گفته شده این ساختمان قبلا" چند بار از سوی شهرداری مورد اخطار قرار گرفته ُ تصریح کرد: به دلیل اینکه این ساختمان دولتی بوده و موضوع جدی گرفته نشده واز سویی هم شهرداری از قانون برای تخریب ان استفاده نکرده به علت ناایمن بودن دچار آتش سوزی شده و مشکل بزرگی تری را پیش رو قرار داده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری می بایست ضعف خود را در زمینه مقاوم سازی بافت ها و ساختمان های فرسوده برطرف کند تا از بروز خطرات احتمالی که در آینده ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کرده و هزینه های کمتری متحمل شود.

۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط