اختصاصی نما/ مرد آلمانی را بهتر بشناسیم:

جنتلمن و كاربلد مثل ونیفرد شفر

عکس خبري -جنتلمن و کاربلد مثل ونيفرد شفر

مربیان ایرانی پاسخگوی اهالی رسانه نیستند و همواره در نقش طلبكار ظاهر می‌شوند اما «وینفردشفر» یك كلام هم زبان به گلایه از خبرنگاران باز نكرده است. او برد شیرین در آبادان و صعود به فینال جام حذفی را به نام خود سند نزد و از بازیكنانش تشكر كرد. «شفر» این برد را به همه استقلالی‌های ایران و دنیا تقدیم كرد تا مشخص شود حرفه‌ای است. یك حرفه‌ای كه با وجود سن و سال زیاد كماكان پرانرژی كار می‌كند و برای شغل مربیگری ارزش قائل است.

مهدی خرمی – «ونیفردشفر» را باید یکی از مربیان کارنامه‌داری خواند که در سالهای اخیر به فوتبال ایران آمده است. سرمربی اسبق کارلسروهه، تیم ملی کامرون و جامائیکا و... پس از نشستن روی نیمکت استقلال، این تیم را متحول کرد.
تیم آبی و پرطرفدار پایتخت با «شفر» فوتبالی زیبا، تهاجمی و توإم با نتیجه را به نمایش گذاشته و توانسته است به فینال جام حذفی کشور صعود کند. با توجه به اینکه رقیب استقلال در فینال حذفی از میان تیم های استقلال خوزستان و خونه به خونه بابل انتخاب می‌شد،‌بنابر این از همین حالا می‌توان تیم «شفر» را قهرمان این مسابقات دانست!
او نه تنها از لحاظ فنی عملکرد خوبی نشان داده بلکه از نظر اخلاقی نیز نمونه بوده است. رفتارها و روابط عمومی «وینفردشفر» با هواداران و اهالی رسانه خیلی خوب بوده و بر شهرت او افزوده است. باور نمی‌کنید از خبرنگارانی بپرسید که با پرواز ساعت 30/22 از آبادان به تهران پرواز کردند. پروازی که با تأخیر انجام شد و این فرصت را به وجود آورد تا مرد آلمانی با خبرنگاران شوخی کند، بخندد و آنان را به وجد بیاورد.
او هنگام پرواوز به همراه ساشا پسرش و «ساناک» دستیارش به دور از بازیکنان و نزدیک خبرنگاران نشسته بود و از آنها می‌خواست مثل خودش شاد و پرانرژی باشند.
«شفر» پیگیر وضعیت تیم‌های همگروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بود و از بازیکن جدید الهلال می‌پرسید که چه کسی است و در چه تیم‌هایی بازی کرده است؟
این در حالی است که اغلب مربیان ایرانی با یک پنجم دانش فنی و شاید یک صدم کارنامه «وینفردشفر» انواع و اقسام ادا و اطوارها را برای اهالی رسانه و مردم در می‌آورند!
این دوستان اولاً اجازه نمی‌دهند خبرنگاران با پرواز مشترک تیم آنان را همراهی کنند. در ثانی اگر هم اجازه (!) بدهند تمام تلاش خود را برای فاصله گرفتن از اهالی رسانه به خرج می‌دهند!
مربیان ایرانی پاسخگوی اهالی رسانه نیستند و همواره در نقش طلبکار ظاهر می‌شوند اما «وینفردشفر» یک کلام هم زبان به گلایه از خبرنگاران باز نکرده است. او برد شیرین در آبادان و صعود به فینال جام حذفی را به نام خود سند نزد و از بازیکنانش تشکر کرد. «شفر» این برد را به همه استقلالی‌های ایران و دنیا تقدیم کرد تا مشخص شود حرفه‌ای است. یک حرفه‌ای که با وجود سن و سال زیاد کماکان پرانرژی کار می‌کند و برای شغل مربیگری ارزش قائل است.

۱۳۹۶/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط