انتقاد تیلرسون از دخالت كوشنر در امور وزارت خارجه آمریكا

«ركس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریكا و «جان كلی» رئیس ستاد كاركنان كاخ سفید اخیرا از مداخلات «جرد كوشنر» داماد ترامپ، در امور وزارت خارجه انتقاد كرده‌اند.

به گزارش نما، این نشریه با استناد به یک گزارش تازه منتشرشده از سوی پولیتیکو نوشت: تیلرسون از مداخلات کوشنر در امور خارجی آمریکا که به طور معمول باید از سوی دیپلمات‌های وزارت خارجه این کشور مدیریت شود، ابراز ناراحتی کرده است. در حال حاضر، کوشنر مسئول مدیریت مسأله اسرائیل و فلسطین و همچنین روابط آمریکا با چین و مکزیک است.

تیلرسون همچنین از مداخلات نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، و هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در امور مربوط به وزارتخانه‌اش انتقاد کرده و در اظهارنظری قابل توجه گفته است: «ما نمی‌توانیم چهار وزیر خارجه داشته باشیم!»

بر اساس گزارش پولیتیکو، «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز انتقادات مطرح شده از سوی تیلرسون را تایید و تکرار کرد. گفته می‌شود وی نیز با مداخلات داماد ترامپ در امور دولتی آمریکا مشکل دارد. کوشنر به جان کلی در این خصوص گفته بود: «ما وزیر خارجه‌ای می‌خواهیم که حامی رئیس جمهور باشد.»

در حال حاضر، جان کلی در حال بررسی پرونده کوشنر برای صدور مجوز امنیتی دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده کاخ سفید است. کاخ سفید تدابیر جدیدی را برای بررسی پیشینه کارکنان کاخ سفید درخصوص اعطای دسترسی به اطلاعات حساس اعمال کرده است.

گفته می‌شود کوشنر یکی از معدود افرادی است که به اطلاعات روزانه رئیس جمهور آمریکا دسترسی دارد.

۱۳۹۶/۱۲/۸

اخبار مرتبط