یاغی تمكین می‌كند یا نه؟

مشكلات وزنه برداری را جدی بگیرید

عکس خبري -مشکلات وزنه برداري را جدي بگيريد

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از اردوی آبادان ، پنج مرحله اردوی دیگر را تا زمان اعزام تیم ایران به بازی های آسیایی جاكارتا در مرداد ماه سال آینده در نظر گرفته است كه در پایان هر یك از این اردوها شاهد ریزش وزنه برداران و در نهایت انتخاب هشت وزنه بردار برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی قاره كهن خواهیم بود.

خسرو کفیلی- اولین گام برای حضور تیم ملی وزنه برداری ایران به منظور شرکت در مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن که هر چهار سال یک بار برگزار می شود ، برداشته شد.

محمدحسین برخواه سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران که به تازگی جانشین محسن بیرانوند شده است ، شش ماه پیش از برگزاری بازی های آسیایی 2018 جاکارتا ، نخستین مرحله از اردوی آمادگی این تیم را با دعوت از 24بازیکن در آبادان دایر کرد.

برخواه افزون بر هشت ملی پوش وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی آمریکا که برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کردند، شانزده وزنه بردار دیگر را نیز برای حضور در این اردو دعوت کرده است که برخی از آنان نخستین حضورشان را در اردوی تیم ملی تجربه خواهند کرد.

در میان اسامی دعوت شدگان به اردو نام کیانوش رستمی دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو و ناکام بزرگ رقابت های جهانی آمریکا که از او به عنوان یاغی این رشته ورزشی نیز نام برده می شود ، هم مشاهده می شود.

رستمی که در سال های اخیر بدون توجه به نصایح و تذکرات بر تمرینات انفرادی اش و عدم تمرین با دیگر ملی پوشان طبق برنامه ریزی کادرهای فنی وقت اصرار کرده ، یک باردیگر و این بار توسط برخواه نامش در فهرست دعوت شدگان به اردو قرار گرفته است.

این وزنه بردار کرمانشاهی که با حمایت رییس فدراسیون وزنه برداری و اعضای شورای فنی این فدراسیون موجب کناره گیری سجاد انوشیروانی سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران که به مخالفت با تصمیم رستمی پرداخته بود ، شد هنوز معلوم نیست که به روند پیشین خود ادامه خواهد داد و یا از برخواه تمکین خواهد کرد و طبق برنامه ریزی سرمربی جدید تیم ملی به همراه دیگر ملی پوشان تمریناتش را در محیطی آرام و دور از هرگونه هیاهو پی خواهد گرفت.

حذف رستمی در رقابت های جهانی آمریکا که برخی نشان از ناکارآمدی برنامه تمرینی این وزنه بردار می پندارند ، می تواند عاملی در ترغیب رییس فدراسیون و اعضای شورای عالی فنی بر عدم حمایت از این وزنه بردار باشد.

با رایزنی ها به عمل آمده با رستمی پیش از آنکه برخواه نسبت به معرفی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی اقدام کند ، انتظار می رود این وزنه بردار برخلاف گذشته در تصمیم خود تجدید نظر کرده و همگام با دیگر ملی پوشان با حضور در اردو خود را برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا آماده کند.

نگاهی به اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی و فواصلی که برای حضور آنان در اردو تعیین شده است نشان می دهد که برخواه افزون بر آنکه بر حضور قدرتمند تیم ایران در بازی های آسیایی تاکید دارد ، پشتوانه سازی را نیز مد نظر قرار دارد.

از همین رو سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران از 24 وزنه بردار در فواصل مختلف برای شرکت در اردو که در آبادان دایر شده است ، دعوت به عمل آورده است و به نظر می رسد از میان وزنه برداران گروه اول هشت ملی پوش کشورمان برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا برگزیده خواهند شد.

مجید عسکری ، علی میری ، سهراب مرادی ، علیرضا سلیمانی ، پیمان جان ؛ سعید محمدپور، سعید علی حسینی ، محمد زارعی، مرتضی بیگلری، محمدرضا براری ؛ بهداد سلیمی ، علی هاشمی ،همایون تیموری ، محسن بهرام زاده و کیانوش رستمی پانزده وزنه برداری هستند که به عنوان اعضای گروه اول تا روز 25 اسفند ماه در اردو خواهند بود.

محمد امین علیپور، علی مکوندی، سید ایوب موسوی ، میلادرهبری نژاد و امیرحسین ناظم الرعایات پنج وزنه برداری هستند که 10 روز نخست را در اردو خواهند بود که با خروج این وزنه برداران از اردو امیرنارویی ، ایمان شاهقلیان ، مجتبی نوری و محسن نظامی به جمع اردونشینان اضافه خواهند شد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از اردوی آبادان ، پنج مرحله اردوی دیگر را تا زمان اعزام تیم ایران به بازی های آسیایی جاکارتا در مرداد ماه سال آینده در نظر گرفته است که در پایان هر یک از این اردوها شاهد ریزش وزنه برداران و در نهایت انتخاب هشت وزنه بردار برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن خواهیم بود.

۱۳۹۶/۱۲/۹

اخبار مرتبط