واكنش سیدمحمد حسینی به اظهارات احمدی‌نژاد

دبیركل كانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام كرد: نیروهای انقلابی در برابر هر عنادورزی به وظیفه انقلابی خود در روشنگری اذهان عمومی عمل خواهند كرد، دعا می‌كنیم احمدی‌نژاد هم حد و حدود خود را بشناسد و از صف عنادورزان جدا شود.

به گزارش نما، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اظهارات محمود احمدی‌نژاد نوشت:

«از باب «فذکر إن نفعت الذکری» این توصیه امیر بیان را یادآور می‌شوم که «رحم الله امرء عرف قدره و لم یتعد طوره». حالا که هر دم از این باغ بری می‌رسد و هرچه زمان می‌گذرد احمدی‌نژاد پا از گلیم خود فراتر گذارده و جسارت علیه نظام را پیشه خود ساخته، باید بداند که اگر نیروهای مؤمن و ولایی تاکنون بخاطر مصالح عالی‌تر و رعایت جوانب اخلاقی ازجمله:
به پیرمیکده گفتم که چیست راه نجات
بخواست جام می وگفت عیب پوشیدن
لب فروبسته‌اند دیگر بیش از این خویشتنداری و پرده‌پوشی نخواهند کرد و به وظیفه انقلابی خود در روشنگری اذهان عمومی عمل خواهند کرد.
البته هنوز هم دعا می‌کنیم که ایشان حد و حدود خود را بشناسد و از صف عنادورزان جدا شود و متوجه باشد در شرایطی که استکبار جهانی تمام قد رویاروی نظام اسلامی ایستاده وبانقض برجام به تعهدات خودعمل نکرده است و در داخل نیز دیگرحنای دلدادگان غرب رنگی ندارد و مردم دیگر به گفتار درمانی و وعده درمانی کارگزاران ضعیف‌النفس بی‌اعتنا شده‌اند، این جنجال‌آفرینی‌ها تنها به نفع آنان یعنى جبهه رقیب اعم ازاصلاح طلبان ، کارگزاران واعتدالیون است که به‌جای پاسخ‌گویی نسبت به عملکرد بسیارضعیف خود مفری برای رهایی پیدا می‌کنند تا چند صباحی بیش‌تر بتوانند با عوام‌فریبی بر مرکب قدرت سوار باشند.
آخرین نکته، موعظه قرآنی «فأعتبروا یا أولى الأبصار» است. اگر از تاریخ انبیاء و ماجرای بلعم باعوراها و یا تاریخ صدر اسلام و یاران سست عنصری که در برابر امام معصوم ایستادند درس نمی‌گیریم، دست کم ‌نگاهی گذرا به تاریخ بعد از انقلاب داشته باشیم و سرنوشت امثال بنی‌صدر را که کتاب «کیش شخصیت» نوشت ولی خود دچار غرور و «خود حق‌پنداری» شد و با نکبت و خوارى درلباس و سیماى زنانه از کشور فرارى شد.

آرى فراموش نکنیم که در سیاست‌ورزی مرز خدمت و خیانت بسیار ظریف است. چه بسا افرادی تصور می‌کنند که کارشان نیک و صواب است ولی در شمار زیان‌کارترین مردم هستند. «قل هل ننبئکم بالأخسرین أعمالا ألذین ضل سعیهم فی الحیاةالدنیا و هم یحسبون أنهم یحسنون صنعا» (کهف، 103 و 104).
به هر تقدیر بنابر وظیفه شرعی شمه‌ای از آنچه گفتنی بود بیان کردم به امید اینکه اثربخش باشد هرچند که بسیاری از دوستان معتقدند «آنچه البته به جایی نرسد فریاد است» ولی به‌هرحال نمی‌توان تماشاچی این اجحاف و انحراف بود.
در خاتمه خطاب به محمود احمدی‌نژاد باید گفت: آرزوی قلبی ما این است که شما همواره سرباز نظام و رهبری و خادم ملت باشید نه همنوا با ساختارشکنان پایه‌های نظام اسلامی را به چالش بکشید؛ آنچه بیان شد تلنگری ازسر درد و دلسوزی بود و به گفته سعدى علیه الرحمة: «من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال».

۱۳۹۶/۱۲/۹

اخبار مرتبط