یاوه‌گویی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل علیه ایران

«دنی دنون» در جدیدترین لفاظی‌اش علیه كشورمان، از سازمان ملل خواست كه برنامه‌های خود را اولویت‌بندی كند و بیشتر روی اقدامات ایران متمركز شود.

به گزارش نما، «دنی دنون»، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز گذشته (یکشنبه) در نشست کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به «آیپک» در واشنگتن باز هم به فرافکنی علیه ایران پرداخت و از سازمان ملل خواست که برنامه های خود را اولویت بندی کند و به جای تصویب قطعنامه هایی علیه رژیم اشغالگر، به دنبال یافتن راهکاری برای محدود کردن «نفوذ روبه رشد ایران» در خاورمیانه باشند.

وی در لفاظی های جدید خود علیه ایران گفت: «جامعه بین المللی باید تهدیدهایی که ایران برای ثبات منطقه بوجود می آورد را شناسایی کند. بسیار مهم است که سازمان ملل بر مشکلات اساسی جهان مثل ایران متمرکز شود. ما همه می دانیم که این تهدید چقدر خطرناک است؛ اما سازمان ملل وقت و انرژی خود را با رأی گیری و گزارش علیه اسرائیل تلف می کند.»

دنون همچنین مدعی شد: «با وجود اینکه سازمان ملل هیچ اقدامی نمی کند، اسرائیل و آمریکا می توانند از گسترش نفوذ ایرانیان و کشورشان از خلیج (فارس) به مدیترانه جلوگیری کنند.»

او در ادامه سخنرانی خود به «فهرست سیاه» شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره اسامی شرکت های صهیونیستی و بین المللی که در قدس اشغالی، یهودیه، شومرون و بلندی های جولان مشغول فعالیت هستند، اشاره کرد و هشدار داد: اگر این فهرست منتشر شود، پیامدهای زیادی به دنبال خواهد داشت و آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این «فهرست سیاه» که به وسیله شورای امنیت سازمان ملل جمع آوری شده است، اسامی تعدادی از شرکت های آمریکایی هم که قوانین بین المللی را نقض کرده اند، به چشم می خورد.

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاکنون بارها از تلاش های شورای امنیت سازمان ملل برای انتشار این فهرست انتقاد کرده است؛ زیرا انتشار این فهرست باعث می شود شرکت های بین المللی به تجارت با شرکت های رژیم صهیونیستی نپردازند و در نتیجه این شرکت ها زیان های اقتصادی زیادی را متحمل شوند.

۱۳۹۶/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط