ترزا می برای مقابله با تصمیم ترامپ دست به كار شد

نخست‌وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریكا، به تهدید او درباره افزایش تعرفه‌های وارداتی و آغاز جنگ تجاری با اروپا واكنش نشان داد.

به گزارش نما، ترزا می نخست وزیر انگلیس، در یک تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نگرانی شدید خود را درخصوص تصمیم این کشور برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم ابراز کرد.

نخست وزیر انگلیس در این تماس تلفنی، با ترامپ در خصوص تصمیم وی برای اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و اعمال تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم بحث و گفتگو کرد.

سخنگوی دفتر ترزا می در این خصوص اظهار کرد: «نخست وزیر انگلیس نگرانی شدید ما درخصوص تصمیم ترامپ در زمینه افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را مطرح و اشاره کرد اقدام چندجانبه در این خصوص تنها راه حل این مشکل جهانی به نفع تمامی طرف ها خواهد بود.»

پیش از این نیز «دیوید لیدینگتون»، معاون نخست وزیر انگلیس، در خصوص تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آغاز جنگ تجاری با اروپا به رئیس جمهور آمریکا هشدار داده بود. او در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی اظهار کرد: «جنگ تجاری برای هیچ یک از طرف ها سودی نخواهد داشت.»

اتحادیه اروپا نیز با اعمال جریمه های تجاری علیه واشنگتن به تصمیم آمریکا در این خصوص واکنش نشان داد. این اقدام منجر به افزایش تهدیدات از سوی ترامپ شد و رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد احتمال دارد تعرفه های جدیدی را برای واردات خودروهای ساخت اروپا اعمال کند.

همچنین نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی خود در خصوص وضع سوریه بحث و گفتگو کردند. سخنگوی ترزا می اظهار کرد: «نخست وزیر و دونالد ترامپ در خصوص وضع سوریه نیز گفتگو کردند و در خصوص بحران انسانی در این کشور ابراز نگرانی کردند.»


۱۳۹۶/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط