نرخ بلیت مترو با تورم در تضاد است

عضو كمیته انطباق فرمانداری تهران بیان كرد: بنده مخالف افزایش ۲۰ درصدی و حتی بیشتر نرخ بلیت مترو در سال 97 هستم و اگر افزایش به میزان ۲۰ درصد یا بیشتر باشد مخالفت خود را اعلام خواهم كرد.

به گزارش نما، محمد قانبیلی عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران اظهار کرد: شورا نرخ بلیت مترو را تصویب کرده است، اما تا برای ما ارسال نشود این نرخ برای ما ملاک نیست.

وی بابیان اینکه ملاک ما برای نرخ بلیت مترو قانون است و در قانون آمده است که نرخ باید بر مبنای نرخ تورم باشد، ادامه داد: نرخ تورم سال ۹۷ هنوز اعلام نشده است، اما برای سال ۹۶ نرخ تورم بین ۸ تا ۹ درصد بوده است و با افزایش یکی دو درصدی قیمت، برای آنکه نرخ خُرد بلیت برداشته شود و قیمت یک عدد رند باشد مشکلی نیست.

عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران بیان کرد: بنده مخالف افزایش ۲۰ درصدی و حتی بیشتر نرخ بلیت مترو در سال 97 هستم و اگر افزایش به میزان ۲۰ درصد یا بیشتر باشد مخالفت خود را اعلام خواهم کرد.

وی بابیان اینکه سال گذشته هم نرخ بلیت را بالاتر از نرخ تورم افزایش دادند، گفت:ما مخالفت خود را اعلام کردیم و مجبور شدند که مجدد نرخ را برگردانند اگر امسال هم به آنجا برسیم این کار را انجام خواهیم داد.

۱۳۹۶/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط