نامه ای با 3000 امضا به آقای وزیر

روند دریافت امضای نامه حمایت از مدیركل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كه به امضای ۶۱ هنرمند شاخص تئاتر رسیده بود، كماكان ادامه یافت و به مرز ۳ هزار نفر رسیده است.

به گزارش نما، روز گذشته ۱۹ اسفند هنرمندان تئاتر اقدام به امضای نامه‌ای با موضوع ابقای مهدی شفیعی در سمت مدیرکل اداره کل هنرهای نمایشی کردند. نامه اولیه با امضای ۶۱ هنرمند شاخص حوزه تئاتر از جمله علی نصیریان، علی رفیعی، گلاب آدینه، اکبر زنجانپور و ... منتشر شد. با مطرح شدن این نامه عده ای دیگر از هنرمندان نام خود را به این نامه اضافه کردند.

در این نامه که خطاب به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم شده، آمده است:

«مبنای نوشتن این نامه ایده‌آل‌گرایی نیست که از شما وزیر و معاون محترم بخواهیم یک‌شبه در کار تئاتر و هنر این مرز و بوم معجزه‌ای بسازید. این نامه بر اساس بررسی وضعیت فعلی تئاتر نوشته شده است. بر اساس داشته‌ها و نداشته‌های‌مان. بررسی‌ای که به ما این اطمینان خاطر را می‌دهد که بعد از مسیر پر سنگلاخ این سال‌ها که با هزینه‌های انسانی و هنری و مالی بسیار هم‌راه بود، اینک چندی است اهالی تئاتر احساس آرامش بیش‌تری دارند. نه به این جهت که یک‌شبه همه‌ مشکلات صنفی رفع شده است، خیر، بلکه از این رو که بعد از مدت‌ها کار تئاتر و اهالی تئاتر به اهل آن سپرده شده است.

ما از مدیر کل هنرهای نمایشی - مهدی شفیعی - راضی هستیم و خیال می‌کنیم مدیری بر مسند کار است که در تخصیص بودجه کلیت تئاتر را در نظر می‌گیرد و در بروکراسی اداری جانب هنرمند را می‌گیرد، مدیری که در این سه سال باعث دلگرمی اهالی تئاتر بوده و بارها در مشکلات شخصا پشتیبان هنرمندان بوده است و برای حل مشکل تلاش فراوان کرده است، مدیری که استثنائا برنامه‌ بلندمدت دارد و در تصمیم‌های خود از مشاوره‌ اهالی تئاتر بهره می‌برد و در نهایت مدیری که اهالی تئاتر احساس می‌کنند به زبان و نگاه تئاتری‌ها آشنا است.»

این نامه تا ساعت ۴ صبح امروز به امضای بیش از ۷۰۰ نفر رسیده بود و پویش مذکور هنوز فعال است. طبق اطلاعات موجود در گروهی که در فضای مجازی تشکیل شده است این امضا به مرز ۳ هزار نفر رسیده است.

۱۳۹۶/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط