از "كى‌روش" خبرى نیست!

لیگ برتر، همچنان داغ، همچنان تازه ادامه دارد و از كارلوس كى‌روش خبرى نیست!

به گزارش نما، لیگ برتر، همچنان داغ، همچنان تازه ادامه دارد و از کارلوس کى‌روش خبرى نیست!

1-لیگ آسیا در حال وارد شدن به یک مرحله مهم دیگر، رقابتى تمام‌عیار را مى‌طلبد و از نگاه ریزبین و اثربخش کارلوس کى‌روش اثرى دیده نمى‌شود!

خیلى زود خواهیم رسید به فینال جام حذفى و توقع مى‌رود جناب کى‌روش، این فرصت را از دست ندهد!

حضور سرمربى تیم ملى، گذشته از همه مزایایى که دارد، به خودى خود، یک عامل انگیزشى و یک اهرم خوب بازى کردن و تلاش دوبرابرى ورزیدن است! بچه‌ها و مردان تیم ملى، با حضور کى‌روش یک‌جور بازى مى‌کنند و در غیاب او جور دیگرى، جور کمترى!

حتى حرف‌هاى کى‌روش - البته حرف‌هاى خود او و نه نمایندگانش در ورزشگاه‌ها- به رقابت‌هاى فردى و تیمى شدت و قدرت مى‌بخشد! مردان تیم ملى، وقتى حضور کى‌روش را حس مى‌کنند، درهاى تیم ملى را به روى خود بازتر مى‌یابند! جام جهانى، سنگین‌تر و نزدیک مى‌شود!

***

نبودن کى‌روش، کم شدن اراده را در پى دارد! اى کاش او همیشه باشد! اى کاش هیجان ناشى از حضور او، همیشگى بود!

بزنگاه دلخواه دایى

٢- على دایى که براى فوتبال و مربیگرى سرش زیادى شلوغ است، با دفاعى جانانه از اعتبار خود، بردهاى پى در پى‌‌اش را تکرار مى‌کند! سایپا، به عنوان تیم على دایى، براى دوم شدن از یک سو و براى ساختن بازیکنانى درجه اول براى تیم ملى، مى‌جنگد! جنگى از هر جهت کامل که از تیم‌هاى دایى انتظارش مى‌رود!

سایپا براى دوم شدن، دو بازى دیگر پیش ‌رو دارد! نخست برابر گسترش فولاد تبریز! و دومین نبرد، برگزار مى‌شود با حضور پیکان! به نظر شما، مردان دایى چگونه گلیم خود را از آب بیرون مى‌کشند؟

یعنى سایپا فرصت‌سوزى را پیشه خود مى‌کند؟ یعنى سایپا قدر این موقعیت را نمى‌داند؟

آیا على دایى- که اگر سرش به کار مربیگرى گرم باشد کوره فوتبال ایران را، سوزان و سوزنده خواهد کرد- اجازه گشاد بازى کردن به مردانش را مى‌دهد؟

***

براى سایپا که شروعى بد داشت و ادامه‌اى قابل نقد هم، این فرصت بهترین فرصت است! روحیه برترى‌جوى دایى، شکل گرفته است براى همین بزنگاه‌ها!

کندوکاوى در تراکتور

٣- تراکتورسازان، باید تن بدهند به یک آسیب‌شناسى همه‌جانبه فوتبالى!

چرا چنین شد؟ چرا نه یحیى گل‌محمدى و نه اِرتورول سائلام، کارى از پیش نبردند؟

تراکتورسازى چه کم دارد که بازى رودرروى خود را به سپیدرود مى‌بازد؟ به الاهلى مى‌بازد، به الجزیره مى‌بازد و مقابل الغرافه هم مغلوب مى‌شود؟

تراکتورسازى را باید عمیق‌تر وارسى کرد و باید از جهات مختلف مورد معاینه قرار داد تا برسیم به معالجه با نسخه‌پیچى‌هاى درست و حاذقانه!

درباره تراکتور، با سرسرى‌اندیشى تصمیم نباید گرفت! درباره تراکتور باید عمیق بود و عمقى اندیشید!

تیمى که ٧٠ هزار تماشاگر دارد، حق دارد تا از هر جهت مورد دقت و توجه دائمى باشد!

تراکتور تیمى است ویژه که بایدهایش خاص است و نبایدهایش ریشه‌دار!

یک تراکتور خوب، حال فوتبال ایران و روحیه لیگ برتر را خوب مى‌کند!

***

کریم باقرى! سیروس دین‌محمدى، اسماعیل حلالى، حسین و رسول خطیبى، ستار همدانى و اکبرپور، استاداسدى و... چرا دیگر پرورش نمى‌یابند؟! بیمارى تراکتور ریشه در این علت‌ها دارد!

۱۳۹۷/۱/۲۷

اخبار مرتبط