فرمانده مرزباني كشور خبر داد

ایجاد واحدهای مرزی در مناطق نو احداث

فرمانده مرزبانی كشور گفت: واحدهای مرزی در مناطق نواحداث و جاده‌ها ایجاد شده و این طرح در حال حاضر نیز ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به انسداد مرزها و کنترل دقیق این مناطق میزان قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی در کشور در سال جاری به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی افزود: انسداد مرزی با جدیت ادامه دارد و علاوه بر کاهش قاچاق کالاهای ممنوعه باعث کاهش اقدامات تروریستی و تجاوزات مرزی و قاچاق سوخت شده است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه مرز یک منطقه مشخص است و اگر معابر رسمی ساماندهی شوند بسیاری از جرایم و ناامنی‌ها خود به خود کاهش می‌یابد. اضافه کرد: با توجه به تلاش‌های پلیس مرزبانی در برقراری امنیت مرزهای کشور مرزها امروز در امنیت روزافزون به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، تلاش‌های مرزبانی کشور و اجرای طرح‌های کنترل مرزها ضریب امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی افزایش چشمگیری یافته است.

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های نیروهای مسلح در راستای برخورد با افراد مسلح غیرقانونی اضافه کرد: مبارزه با افراد مسلح غیرقانونی که سال گذشته توسط نیروهای مرزبانی صورت گرفت گام مهمی در توسعه امنیت مناطق مرزی کشور بود.

به گفته وی در راستای کنترل مناطق غیرقابل تردد و رفع خلاءهای موجود در مرزها از سال گذشته طرح‌های مشترکی توسط مرزبانی و سپاه در حال انجام است به طوری که نیروها در این مناطق مستقر و این گذرگاه‌ها به مناطقی امن تبدیل شده‌اند.

ذوالفقاری با بیان اینکه دستاوردهای قابل توجهی در حوزه مرزی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: امروز مناطقی چون حاج عمران، جاسوسان، شهیدان و غیره زیر پوشش مرزبانی هستند و مابقی مناطق نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: در کل مرزهای کشور به جز شمال غرب، غرب و جنوب شرق مسئله ویژه‌ای وجود نداشته و در سنوات گذشته و امسال نیز به جز تخلفات خرد شاهد مشکلات خاصی نبودیم.

ذوالفقاری گفت: در این مناطق نیز ضریب امنیت افزایش یافته است و مجرمان به شکل قابل توجهی مهار شده‌اند.

۱۳۹۱/۷/۲۷

اخبار مرتبط