افشاگری روزنامه عربی از دروغگویی های ترامپپ و نتانیاهو

روزنامه الحیات نتانیاهو و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا را دروغگو توصیف كرد و نوشت شاید ترامپ در دروغ گویی رقیب بنیامین نتانیاهو باشد.

به گزارش نما، روزنامه الحیات ضمن اشاره به زرادخانه هسته‌ای و تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی و در عین حال ادعاهای بنیامین نتانیاهو علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را بزرگترین دروغگوی تاریخ معاصر جهان توصیف کرد و نوشت او دروغگوترین نخست وزیر اسرائیلی بوده است و خواهد بود.

الحیات همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را نیز دروغگو توصیف کرد و نوشت شاید ترامپ در دروغ گویی رقیب بنیامین نتانیاهو باشد.

نویسنده گزارش روزنامه الحیات در ادامه نوشت: هیچ وقت نه در گذشته و نه اکنون طرفدار ایران نبودم و نیستم اما با این وجود باور می کنم «اسنادی» که نتانیاهو عرضه کرد مربوط به قبل از توافق هسته ای است یعنی وی عمدا دروغ گفته است. اسرائیل زرادخانه هسته ای و حدود بیست بمب هسته ای دارد. وی دروغ می گوید و این در حالی است که دولت آمریکا و کنگره از کشتار فرزندان فلسطینی در مرزهای غزه حمایت می کنند.

در همین اثنا مایک پمپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و هرگز از کشتار فرزندان فلسطینی در داخل نوار غزه انتقادی نکرد. بیش از 40 فلسطینی (از زمان آغاز راهپیمایی های بازگشت) تا کنون کشته و بیش از پانصد نفر مجروح شدند اما پمپئو گفت اسرائیلی ها حق دارند از خود دفاع کنند. کدام دفاع؟ فلسطینی ها تظاهرات می کنند و چیزی بیش از سنگ برای دفاع از خود ندارند و اسرائیلی ها آنها را در نوار غزه می کشند و وزیر امور خارجه آمریکا از آنها حمایت می کند.

وی ادامه داد: من معتقدم دولت ترامپ نمی خواهد توافقنامه هسته‌ای را تعدیل کند بلکه به دنبال لغو آن است و دولت ایران می‌گوید اگر آمریکا از توافق خارج شود فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را پس از دوازدهم این ماه از سرخواهد گرفت.

نتانیاهو بخشی از پنجاه و پنج هزار صفحه را که «مدرک» درباره برنامه هسته ای ایران تلقی کرده، عرضه کرد و گفت پانزده هزار صفحه دیگر در یکصد و هشتاد و سه سی دی ضبط شده است. نتانیاهو بزرگترین دروغگوی تاریخ معاصر جهان است. وی دروغگوترین نخست وزیر اسرائیلی بوده است و خواهد بود. وی متولد شد که دروغ بگوید و دروغگو خواهد مُرد در حالیکه همواره دروغ می گوید زیرا ماهیتش دروغ است و اگر یک بار راست بگوید عذرخواهی خواهد کرد و به دروغ بازخواهد گشت.

دونالد ترامپ از نخست وزیر اسرائیل حمایت می کند و شاید رقیبش در دروغگویی باشد. ترامپ در صفحه شخصی اش (در توئیتر) اصلاح می کند و رد می کند. نتانیاهو هر روز ما را آزار می دهد بنابراین منتظرم عمرم طولانی شود به اندازه ای که نتانیاهو را ببینم در دادگاه بین المللی جنایات جنگی در حال محاکمه شدن است.

۱۳۹۷/۲/۱۶

اخبار مرتبط