مهندس سیدمرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان:

غیر از زبان مقاومت و قدرت، نمی ‌توان با آمریكا حرف زد

عکس خبري -غير از زبان مقاومت و قدرت، نمي ‌توان با آمريكا حرف زد

مهندس سیدمرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان گفت: غیر از زبان قدرت و مقاومت، نمی‌توان با آمریكا حرف زد.

مهندس سیدمرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان گفت: غیر از زبان قدرت و مقاومت، نمی‌توان با آمریكا حرف زد.
وی كه به دعوت جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در مسجد امام خمینی(ره) بازار سخن می‌گفت، با اشاره به جنایات آمریكا و بدعهدی‌های غرب در برجام گفت: ما نباید در شناخت ماهیت واقعی غرب و آمریكا دچار اشتباه شویم.
مهندس نبوی افزود: جنایات آمریكا در زمان پهلوی نباید فراموش شود. آمریكایی‌ها در نهضت ملی شدن نفت با فریب و نیرنگ، با یك كودتا دوباره محمدرضا پهلوی را سر كار آوردند و منابع نفتی ما را به غارت بردند. حضور منطقه‌ای آمریكا در زمان شاه به دو پایه استوار بود؛ یكی دلارهای نفتی عربستان و دیگری قدرت نظامی ایران، آمریكا از این طریق سلطه خود در منطقه را تحكیم می‌بخشید. ایران زمان شاه حامی اسرائیل بود و شاه از طریق ساواك هرگونه صدای حق‌طلبی را سركوب می‌‌كرد.
وی با اشاره به برخی شبهات در مورد تداوم خصومت ایران و آمریكا گفت: آمریكا دست از خصومت با ملت ایران برنمی‌دارد، چه زمانی كه با پرخاشگری با او صحبت كنیم، چه زمانی كه با زبان نرم و مسالمت‌آمیز! آنها با انقلاب و اسلام مخالف هستند.
وی با اشاره به تجربه برجام گفت: تجربه برجام نشان داد آنها به هیچ عهدی پایبند نیستند و در خصومت با ملت ایران هیچگاه كم نمی‌‌گذارند.
نبوی با اشاره به مجاهدت‌های امام خمینی(ره) برای رسیدن به استقلال و آزادی گفت: انقلاب اسلامی با مجاهدت ملت به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و آمریكا در رسیدن به اهداف سلطه‌طلبانه خود ناكام ماند.
وی گفت: ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس با توطئه دیگر آمریكا مبارزه كردند و پیروز شدند.
سیدمرتضی نبوی به دیگر توطئه‌های آمریكا در منطقه در به وجود آوردن داعش اشاره كرد و گفت: ایران اسلامی با رشادت جوانان پاكباخته خود، توطئه آمریكا را در خارج از مرزهای ایران خنثی كردند و در مبارزه با تروریسم پیروز شدند. اگر این مجاهدت‌ها نبود، مردم با داعش باید در شهرهای ایران درگیر می‌شدند.
وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریكا گفت: تحریم‌های اقتصادی از اول انقلاب بوده، اكنون با تحكیم زیرساخت‌های تحریم از سوی غرب تشدید شده است. برخی فكر می‌كردند با گفتگو می‌توان از تحریم‌ها عبور كرد،‌ اما تجربه برجام نشان داد اشتباه می‌‌كردند. این فكر درست نیست.
وی گفت: برجام هم در دولت اوباما كه این قرارداد بسته شد، نقض گردید و هم در دولت كنونی آمریكا كه به هیچ عهد و پیمانی پایبند نمی‌باشد.
مدیرمسئول روزنامه رسالت افزود: امروز ما با رئیس‌جمهوری در آمریكا طرف هستیم كه به هیچ اصول اخلاقی‌ای پایبند نیست و مفاسد او زبانزد ملت‌های جهان است. نگاه او به منطقه و اعراب خلیج فارس، نگاه یك گاوچران به گاو شیرده است. عجیب اینكه همین نگاه را برای تحقیر سران اعراب به زبان می‌آورد.
وی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی در منطقه گفت: ایران و جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است و به همت جوانان خود پرچم سرافراز مقاومت را برای سرافرازی ایران و اسلام به اهتزاز درآورده است. ایران در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و جنایات آمریكا ایستاده است و از عزت مومنین در جهان اسلام دفاع می‌كند. اگر این ایستادگی نبود، امروز بدتر از گذشته ایران به زیر چكمه‌های آمریكا می‌رفت.
مهندس نبوی افزود: شرط تداوم پایداری و مقاومت در برابر آمریكا، اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.
وی گفت: دولت باید با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جلوی توطئه‌های اقتصادی غرب بایستد. البته تردیدی نیست شرط داشتن یك اقتصاد پویا و نیز شرط تحقق آزادی، امنیت است. بحمدالله امروز ایران به یمن فداكاری‌ نیروهای مسلح خود، امن‌ترین كشور جهان است. طی 4 دهه گذشته همواره مواضع سیاست خارجی و امنیت ملی خود را صحیح اتخاذ كردیم و نتیجه آن امنیت مثال‌زدنی است كه امروز در منطقه داریم.
وی تاكید كرد: مواضع نظام و فهم درست مردم از دشمنی آمریكا بارها به تجربه ثابت شده است كه مسیر را درست می‌رویم. كسانی كه در این مورد شبهه ایجاد می‌كنند، باید در عقلانیت سیاسی خود تردید كنند.
وی گفت: اینك نوبت قوای سه‌گانه است كه با استفاده از امنیت به وجود آمده شرایط پیشرفت و كسب و كار را برای مردم فراهم كنند. موانع اعم از قوانین دست و پاگیر و مشكلات ناكارآمدی اداری و قضائی را برطرف كنند.

۱۳۹۷/۲/۱۸

اخبار مرتبط