۳۰ غیرنظامی در صلاح‌الدین عراق ربوده شد

رئیس شورای شهرستان الدور در استان صلاح‌الدین از ربوده شدن ۳۰ غیرنظامی از قبلیه شمِر توسط اعضای داعش خبر داد.

به گزارش نما، نواف الحسان، رئیس شورای شهرستان الدور در استان صلاح‌الدین اعلام کرد: اعضای داعش در منطقه "جزیره صلاح‌الدین" حضور دارند و ۳۰ چوپان را از قبیله شمر ربوده و هفت تن از آن‌ها را به قتل رسانده‌اند.

به گفته شیخ قبلیه شمر عصر یکشنبه و دوشنبه در مناطق شرقی تکریت و شمال غربی صلاح‌الدین عملیات آدم‌ربایی توسط نیرو‌های مسلح داعش آغاز شد.

الحسان خاطرنشان کرد: ۲۳ تن از این غیرنظامیان همچنان مفقود هستند و اجساد هفت تن نیز در غرب "تلول الباج" از توابع شهرستان "الشرقاط" واقع در شمال غربی استان صلاح‌الدین کشف شده است.

در همین راستا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواستار تحرک فوری برای نجات شهروندان و غیرنظامیانی که "زندگی‌شان را به خاطر کمک به دولت عراق و نابودی داعش فدا کرده‌اند" شد.

شیخ قبیله شمر در ادامه افزود: مناطق "الحضر" و صحرای غربی صلاح‌الدین و جنوب موصل شاهد استقرار نیرو‌های مسلح داعش است و این نیرو‌های همچنین در مناطق "الثرار"، غرب "تلول الباج"، غرب "الشرقاط"، جنوب و غرب "الحضر، جنوب موصل، جبل حمرین و مناطق شرقی "العیث" حضور دارند.

وی همچنین تصریح کرد: داعش وجود دارد، اما نیرو‌های امنیتی برای حمایت از شهروندان حضور ندارند. نیرو‌های امنیتی در مناطق تعیین شده مستقر هستند و نمی‌توانند خارج از منطقه تعیین شده برای آنها، اقدامی انجام دهند.

داعش اخیرا علاوه بر حضو در مناطق اطراف دو استان صلاح الدین و دیالی در جاده بین بغداد و استان نفت خیز کرکوک شروع به انجام حملاتی کرده است.


۱۳۹۷/۳/۲۹

اخبار مرتبط