نامه روسای كمیسیون‌های اقتصادی و بودجه به رئیس جمهور

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس از نامه روسای كمیسیون‌های اقتصادی و بودجه مجلس به رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش نما، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه 7 تیر 97 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روسای کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدند.

وی افزود: پیرو شرایط و وضعیت نابسامان اقتصادی بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده این وضعیت نامناسب اقتصادی کشور با عملکرد نامناسب گره خورده است. یعنی در حوزه مباحث اصلی و اقتصادی کشور چالشی که وجود دارد این است که این شکل از رفتار را در فضای اجرایی کشور در حوزه فعالین اقتصادی را ما اصلا نمی‌بینیم و اتفاقا تصمیم دولت هم همین است.

پورابراهیمی بر همین اساس اضافه کرد: سه عامل اثرگذار در وضعیت موجود و نابسامان اقتصادی اثرگذار بوده که باید برای آن راهکار و چاره می‌ اندیشیدیم .

رئیس کمیسیون ا قتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت فضای مدیریتی کلان اقتصاد کشور که اکنون قوه مجریه به عنوان پیشانی این تصمیمات قرار گرفته است عملکرد مناسبی ندارد.

وی با انتقاد از اینکه مجموعه تیم اقتصادی دولت قاعدتا باید در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهد که این اتفاق صورت نگرفته است گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت متناسب با شرایط کنونی کشور امکان همراهی نظام را به جهت اینکه بتواند بر این مشکلات فائق بیاید از نظر ما ندارد.

وی ادامه داد: به نظر ما یا تیم اقتصادی دولت یا آمادگی و توان لازم را ندارد و یا مدیریتی که باید و شاید را ندارد و این عاملی بوده که امروز به دلیل عدم همکاری تیم اقتصادی دولت با شرایط کنونی اقتصادی کشور ما شاهد التهابات موجود در بازار ارز هستیم که ما فکر می‌کنیم بخش عمده‌ای از این التهابات از این مساله سرچشمه می‌گیرد.

پورابراهیمی اضافه کرد: بخش دوم علل این نابسامانی در اقتصاد با فضای سیاسی و روانی که دشمن ایجاد می‌کند مرتبط است که قاعدتا اگر اقدامات ما جامع و لازم نباشد بر این مشکلات فائق نخواهیم آمد کمااینکه دشمن خیلی علاقه داشته که در کشور التهاب ایجاد کند مانند عملیات‌های تروریستی و ما اجازه ندادیم و این مساله هم به شکلی با تدبیر و مدیریت جامع و دقیق در حوزه‌های مختلف به یک نقشه بر آب شده دشمن در بخش‌های مختلف تبدیل شده است.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه دشمن از این خلاء سوء مدیریتی در حوزه اقتصادی سوء استفاده و این التهابات را تشدید می‌کند.

سومین عامل بخش سوداگرانه‌ای است که در حال حاضر تشکیل شده است. یعنی اگر عوامل وضعیت کنونی اقتصادی با وجود التهابات را در نظر بگیریم قاعدتا دلایل اقتصادی را به عنوان دلایل اصلی التهابات و زمینه بروز این اتفاقات در عرصه اقتصادی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از نامه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه مجلس به رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: طی این نامه ما خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدیم.

وی افزود: بر اساس این نامه ما از رئیس‌جمهور خواسته‌ایم تا ضمن ساماندهی وضعیت اقتصادی از نیروهای کارآمد، چاک و جوان استفاده کند تا بیش از این زمینه‌ سوء استفاده دشمنان را فراهم نکند.

۱۳۹۷/۴/۶

اخبار مرتبط