هلسنیكی، مكان دیدار احتمالی ترامپ و پوتین

یك مقام ارشد دولت آمریكا روز گذشته (سه شنبه) اعلام كرد كه «هلسینكی»، پایتخت فنلاند به عنوان مكان احتمالی برای ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا وولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته شده است.

به گزارش نما، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که «هلسینکی»، پایتخت فنلاند به عنوان مکان احتمالی برای ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته شده است.

این مقام آمریکایی -که خواست نامش فاش نشود- گفت: «در حالی که هلسینکی به عنوان مکان احتمالی برای ملاقات این دو مقام در نظر گرفته شده است، تصمیم نهایی بستگی به نتیجه مذاکرات جان بولتون با مقامات روس دارد.

گزارشها حاکی از آن است که «وین»، پایتخت اتریش در ابتدا به عنوان مکان احتمالی برای ملاقات ترامپ و پوتین در نظر گرفته شده بود.

رئیس جمهور فنلاد در حساب توییتر خود در واکنش به این نشست احتمالی نوشت: فنلاند همیشه آماده است که در صورت درخواست، خدمات خوبش را ارائه کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر هفته جاری «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مسکو، پایتخت روسیه اعلام کرد که احتمال دارد ترامپ در آینده ای نزدیک برای کاهش تنشهای ایجاد شده با روسیه با همتای روس خود ملاقات کند.

پمپئو در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: من نمی دانم که برنامه های رئیس جمهور آمریکا به چه صورت است. اما می دانم که بولتون قرار است یکشنبه یا دوشنبه به مسکو سفر و با مقامات روس ملاقات کند. من فکر می کنم پس از این نشست، ترامپ هم در آینده ای نه چندان دور با همتای روس خود ملاقات خواهد کرد.

احتمال می رود که نشست ترامپ و پوتین پس از نشست ناتو که در تاریخ 11 و 12 ژوئیه در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار می‌شود، صورت گیرد؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا هم در این نشست حضور خواهد داشت. ترامپ که تاکنون بارها خواستار بهبود روابط آمریکا با روسیه بوده است، آخرین بار در نوامبر سال گذشته میلادی در حاشیه نشست سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای حوزه آسیا-پاسفیک در ویتنام با ولادیمیر پوتین ملاقات کرده است.

۱۳۹۷/۴/۶

اخبار مرتبط