مشاور ترامپ دلخور است

«هربرت مك مستر» كه برای بیش از یك سال و یك ماه مشاور امنیت ملی كاخ سفید در دولت دونالد ترامپ بوده، از تاكیدهای او برای «دوستی با پوتین» انتقاد كرد.

به گزارش نما، کمتر از سه ماه بعد از کنار رفتن «هربرت مک مستر» از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رسانه آمریکایی گزارشی درباره گله و شکایت او از دونالد ترامپ به دلیل تاکید‌های او برای دوست شدن با رئیس‌جمهور روسیه منتشر کرد.

طبق گزارش واشنگتن پست مک مستر گفت: «رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) فکر می‌کند که می‌تواند با پوتین دوست شود. دلیلش را نمی‌دانم و اینکه او چرا چنین چیزی را می‌خواهد».

این روزنامه آمریکایی گزارش خود را به نقل از مقام‌های آمریکایی که به نامشان اشاره‌ای نشده، منتشر کرد.

مک مستر از دوم اسفند ۱۳۹۵ به دنبال کنار رفتن «مایک فلین» اولین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ، کارش را در این سمت آغاز کرد و ۲۰ فرودین ۱۳۹۷ جایش را به «جان بولتون» داد.

مایک فلین به دنبال جنجال‌ها درباره تماس‌هایش با سفیر وقت روسیه در آمریکا و «دروغگویی» در این باره، از سمت مشاور امنیت ملی کنار رفته بود.

انتشار گزارش واشنگتن پست درباره شکایت مک مستر از ترامپ در حالی منتشر شده که رئیس‌جمهور آمریکا و همتای روس او قرار است ۲۵ تیر در فنلاند دیدار کنند.

ترامپ در سخنرانی بامداد جمعه در تجمع انتخاباتی جمهوریخواهان در ایالت مونتانا درباره این دیدار و روابط با روسیه اظهاراتی مطرح کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار مواضعش درباره ادعای ارتباط کارزار انتخاباتی او با روسیه، این ادعا را رد کرد و از ادامه تحقیقات درباره این موضوع توسط اف‌بی‌آی و دیگر نهادهای آمریکایی انتقاد کرد.

به گفته او «هیچ تبانی» بین کارزار انتخاباتی ترامپ با مقام‌های رو

۱۳۹۷/۴/۱۶

اخبار مرتبط